Servicecentrum Enterprise verdwijnt noodgedwongen uit hartje Schiphol: ‘Dit kost ons tienduizenden euro’s’
Enterprise en andere autoverhuurders moeten hun servicecentrum noodgedwongen verhuizen door gebrek aan ruimte op Schiphol. “Wij hebben nu vijf keer zo lang nodig om van het servicecentrum naar de parkeerplaats op Schiphol te rijden”, legt Enterprise Nederland-ceo Thomas Wolters uit tegen AM. “De verhuizing kost ons tienduizenden euro’s en wij kunnen niks doen. Schiphol is een monopolist.”
Enterprise heeft tot 1 oktober dit jaar nog een servicecentrum in het hart van Schiphol. Enterprise huurt dat pand van vastgoedbedrijf Zeeman. Schiphol kocht het pand over van Zeeman en zegde meteen het huurcontract met de autoverhuurder op. Enterprise moet daardoor noodgedwongen uitwijken naar een pand dichtbij Amstelveen.
Extra kosten
Hoeveel extra kosten levert de verhuizing op? Wolters: “Momenteel duurt het drie minuten om van ons servicentrum de auto naar onze parkeerplaats te rijden. Vanaf ons nieuwe servicecentrum duurt dat, als de stoplichten meezitten, twaalf minuten. Waarschijnlijker is dat de rit vijftien minuten duurt. We praten over een vervijfvoudiging van de personeelskosten. Schiphol heeft alle macht en bepaalt alles. Wij staan met onze rug tegen de muur”, aldus Wolters.
Lees op Automotive Online het uitgebreide interview met Wolters.