Ayvens introduceert drie nieuwe apps voor zakelijke rijders
Ayvens heeft drie nieuwe apps voor zakelijke rijders geïntroduceerd. Deze applicaties zijn gericht op het beheer van leaseauto’s, het delen van auto’s en op het slim laden van EV’s, zo meldt het bedrijf in een persbericht.
De eerste app, de My Ayvens-app, is een self-service oplossing voor leaserijders. Gebruikers kunnen via de app schade melden, documenten opvragen, onderhoudsafspraken maken en de kilometerstand bijhouden. Volgens Ayvens is de app een week na de lancering al 35 duizend keer door leaserijders gebruikt.
Met de Mobility Sharing-app kunnen bedrijven en medewerkers een zakelijke auto delen. Volgens de leasemaatschappij biedt deze app ‘een flexibele oplossing voor medewerkers die niet in aanmerking komen voor een eigen leaseauto’.
De derde app, de Slim Laden-app helpt gebruikers van elektrische auto’s om op efficiënte momenten te laden, bijvoorbeeld tijdens daluren of wanneer het elektriciteitsnet minder belast wordt. ‘Werkgevers kunnen hiermee de laadkosten verlagen en bijdragen aan het verminderen van netcongestie’, aldus Ayvens.
Fusie
“Met deze apps bieden we onze klanten tools die zorgen voor gemak en bijdragen aan een duurzamere toekomst”, zegt Ton Kueter, IT Director van Ayvens Nederland. “Dit is een belangrijke stap in de integratie van ALD Automotive en LeasePlan naar Ayvens, waarbij we toewerken naar één geïntegreerde digitale klantbeleving.”
Ayvens lanceerde onlangs een platform waarop gebruikte leaseauto’s worden aangeboden aan autohandelaren en dealers.
De nettowinst van leasemaatschappij Ayvens is in het eerste halfjaar van 2024 uitgekomen op ruim 400 miljoen euro, een daling 29,4 procent ten opzichte van H1 in 2023. Ayvens schrijft de winstdaling toe aan hogere personeelskosten (+69,3%) en gestegen kosten op de verkoop en herwaardering van ex-leaseauto’s (+90,0%). Ook de servicekosten en afschrijvingskosten zijn toegenomen met respectievelijk 58,4 en 61,5 procent. Dat de herwaardering- en afschrijvingskosten van ex-leaseauto’s hoger zijn, heeft te maken met de dalende restwaardes van elektrische auto’s. Tegelijkertijd daalden de operationele uitgaven dankzij lagere IT-kosten en kostenbeheersing.