MyWheels en TU Delft starten samenwerking

Deelvervoer • Studenten, medewerkers en bezoekers van de TU kunnen de deelauto’s van MyWheels zowel zakelijk als privé gebruiken.
Kim Andriessen Kim Andriessen
(Foto: PR/MyWheels)

Deelauto-aanbieder MyWheels en de Technische Universiteit van Delft (TU) slaan de handen ineen om elektrische deelauto’s op het campusterrein aan te bieden. De bedrijven kondigden de tweejarige samenwerking vandaag aan in een persbericht.

Om de circa 100 start-ups van onderwijscentrum YES!Delft en de andere ondernemingen en instellingen op TU Delft Campus Zuid de flexibiliteit en duurzaamheid van deelvervoer te bieden, zijn er twee parkeerplaatsen met laadpaal op het terrein beschikbaar gesteld. De deelauto’s van MyWheels kunnen zowel zakelijk als privé worden gebruikt.

Het doel van de samenwerking, zo stellen MyWheels en de TU, is om de campus in Delft te voorzien van duurzaam deelvervoer. De universiteit koos naar eigen zeggen voor MyWheels als partner vanwege ‘de mogelijkheid om de elektrische deelauto’s zowel zakelijk als privé te gebruiken en omdat het systeem toegankelijk is, met zowel een Nederlands- als Engelstalige app’. Bovendien, zo vervolgt de verklaring, biedt MyWheels de mogelijkheid om op korte termijn meer elektrische deelauto’s aan te bieden, waarbij eventueel zusterbedrijf Drop Mobility het zakelijke aanbod van deelvoertuigen kan uitbreiden met e-bikes.

The Sharing Group, het moederbedrijf van MyWheels, nam in september een meerderheidsaandeel Drop Mobility, een aanbieder van elektrische deelfietsen voor de zakelijke markt. 

Laurens van de Vijver, die eerder dit najaar werd aangesteld als ceo van MyWheels, stelt: “Het innovatieve karakter van de universiteit en de duurzaamheidsopgave sluiten aan bij de uitdagingen waar wij vandaag de dag voor staan: de mobiliteits- en energietransitie. In beide transities speelt deelvervoer een belangrijke rol. Door e-vervoer te delen, zorgen we voor minder behoefte aan parkeerplaatsen op de campus, zonder dat de bereikbaarheid voor de bedrijven op het campusterrein in het gedrang komt.”

Eerder dit jaar schaalde MyWheels op in Maastricht. Het aantal deelauto’s ging in de Zuid-Limburgse stad van twee naar twintig auto’s.