‘UnameIT tilt dealercommunicatie naar een hoger niveau’
Het gebeurt nog steeds, op behoorlijk grote schaal: er circuleren meerdere telefoons door het bedrijf waarop het Whatsapp-verkeer plaatsvindt. En dan is het dus vaak onduidelijk wie en wanneer met welke klant in gesprek is. Daarnaast is er geen inzicht van het management mogelijk, laat staan rapportages. Met LEF Chat is dit nu verleden tijd. Alle gesprekken en informatie komen nu centraal binnen, leads kunnen direct worden doorgezet naar SAM (sales- en aftersalesmanagementsysteem – red.) en toegewezen aan vestigingen, afdelingen en specifieke medewerkers. En de informatie is ook na een paar jaar nog beschikbaar voor verdere aftersales toepassingen wat ook toekomstige conversies verhoogd.
LEF Chat biedt serieuze leads
Volgens Hille Berk zien sommige bedrijven nog steeds het belang van een goede leadopvolging ook via WhatsApp nog niet in. “Maar als een klant contact opneemt, is het belangrijk dat de opvolging snel en efficiënt gebeurt.” zegt ze. Met andere woorden, dan gaat het vaak om serieuze leads. Het product genaamd LEF Chat dat UnameIT na een succesvolle pilotfase nu introduceert, kun je zien als het verlengde van lead-managementsysteem LEF. De voordelen daarvan zijn evident. Alle gesprekken komen centraal binnen, “en je weet zo zeker dat je de klant op de juiste manier benadert en dat je goedkeuring hebt om zo te communiceren”, aldus Tjalling Bos. Bovendien is dit een oplossing die gekoppeld kan worden aan SAM, zodat we de conversie van gesprek naar order door kunnen meten.
Wij herkennen de klant
Het grootste minpunt van losse telefoons in de organisatie is dat het bestaande klanten niet herkent. Door de koppeling van WhatsApp in LEF zijn direct de bestaande relatie en klantgegevens bekend. Daardoor heb je inzichtelijk welke leads, salestrajecten, afleveringen en aftersales acties openstaan en zijn afgerond.
Verhogen van conversie door communicatie
Met dit product wordt duidelijk wie er wanneer verantwoordelijk is voor het Whatsapp-verkeer. “Als de ene medewerker even bezig is met een proefrit of verkoopgesprek, dan kan een andere collega het gesprek overnemen zonder dat de klant daar iets van merkt”, stelt Hille. Dat komt mede omdat de UnameIT-oplossing de gespreksgeschiedenis goed centraal bijhoudt en dus inzichtelijk maakt in de timeline. Bovendien kunnen autobedrijven met behulp van dit product ook op eenvoudige wijze verkopers of andere medewerkers inplannen die de gesprekken in de avonduren voor hun rekening nemen. “We zien in de praktijk dat een snelle leadopvolging ook in de avonduren de conversie met 3,1% kan verhogen.”, besluit Tjalling.
Over UnameIT:
UnameIT is al 25 jaar actief binnen de automotive en marktleider in het ontwikkelen van speciale softwareoplossingen voor auto-importeurs en dealers in de Benelux. Door het gebruik van onze betrouwbare software kunnen zij hun proces optimaliseren en volledig automatiseren. Door gebruik te maken van de nieuwste technologieën zijn we in staat om innovatieve platformen en succesvolle oplossingen te bieden zoals SAM, MAX, LEF, Dealerwebsites en online marketingdiensten