Gemiddelde aanschafprijs zakelijke auto gedaald

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Vooral de interesse in kleinere suv’s en een hoger gemiddelde bpm-bedrag stuwen de gemiddelde prijs. (Foto: Shutterstock)

Dat blijkt uit een analyse van de nieuwe autoverkopen van 2017 door RAI Vereniging.

Opvallend is dat in de zakelijke markt juist iets minder wordt uitgegeven aan een nieuwe auto. In 2007 lag de gemiddelde verkoopwaarde 34.569 euro, terwijl dit in 2017 is gedaald naar 33.574 euro. Particulieren investeerden juist meer in een nieuwe auto. In 2007 lag het gemiddelde bedrag nog op 23.272 euro voor een nieuwe auto. In 2017 is dit gestegen naar 29.596 euro. Een stijging van 27 procent.

Vooral de interesse in kleinere suv’s en een hoger gemiddelde bpm-bedrag stuwen de gemiddelde prijs. “Consumenten hebben weer vertrouwen in de economie”, stelt Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging. “De economie zit al een aantal jaren in de lift, waardoor ook het consumentenvertrouwen is gegroeid en al langere tijd stabiel is. Mensen durven weer meer geld uit te geven en dat zien we terug in de prijs van een nieuwe auto waardoor ook de omzet van de branche is gestegen.”

Lees meer op Automotive Management.

Gemiddelde aanschafprijs zakelijke auto gedaald | Fleet&Mobility

Gemiddelde aanschafprijs zakelijke auto gedaald

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Vooral de interesse in kleinere suv’s en een hoger gemiddelde bpm-bedrag stuwen de gemiddelde prijs. (Foto: Shutterstock)

Dat blijkt uit een analyse van de nieuwe autoverkopen van 2017 door RAI Vereniging.

Opvallend is dat in de zakelijke markt juist iets minder wordt uitgegeven aan een nieuwe auto. In 2007 lag de gemiddelde verkoopwaarde 34.569 euro, terwijl dit in 2017 is gedaald naar 33.574 euro. Particulieren investeerden juist meer in een nieuwe auto. In 2007 lag het gemiddelde bedrag nog op 23.272 euro voor een nieuwe auto. In 2017 is dit gestegen naar 29.596 euro. Een stijging van 27 procent.

Vooral de interesse in kleinere suv’s en een hoger gemiddelde bpm-bedrag stuwen de gemiddelde prijs. “Consumenten hebben weer vertrouwen in de economie”, stelt Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging. “De economie zit al een aantal jaren in de lift, waardoor ook het consumentenvertrouwen is gegroeid en al langere tijd stabiel is. Mensen durven weer meer geld uit te geven en dat zien we terug in de prijs van een nieuwe auto waardoor ook de omzet van de branche is gestegen.”

Lees meer op Automotive Management.