IKRIJ.NL: Private Lease met een persoonlijk karakter

Vijf jaar onderweg en uitgegroeid tot een lease maatschappij in Private Lease van formaat (1.500 contracten). Al voor de marktintrede van het ‘Keurmerk Private Lease” werd IKRIJ.NL gestart zuiver als aantallengenerator voor de dealerschappen van Wittebrug B.V. ( V.A.G ) en Davo B.V. (Peugeot).

Dit bleek een omslag voor een leasemaatschappij die normaal gesproken in zakelijke lease faciliteert maar toch smaakte private lease al snel naar meer. Vanaf begin 2017 hebben we daarom ook de koers gewijzigd en ingezet op ontwikkeling naar een universeel private lease label. De eigen merken zijn belangrijk, maar zeker niet onze enige manier om het label vorm te geven. Sterker, het aanbieden en inzetten van automerken buiten de eigen autogroep geeft het label nog meer kracht. Dit geld voor zowel de inkoop als verkoop. Voor inkoop blijkt dat wij onafhankelijker besluiten kunnen nemen over aantallen, types en prijsbeleid zelfstandig kunnen bepalen. Door deze vrijheid in handelen kunnen wij een nog aantrekkelijker totaalaanbod creëren voor onze klanten.

Om het IKRIJ.NL label stand-alone te laten opereren was het zaak om de werkzaamheden los te koppelen van de bestaande commerciële afdeling en een eigen specifieke marktbenadering te bedenken. Van een zakelijke benadering met een persoonlijke touch, naar een persoonlijke benadering met een zakelijke touch.

Online is onze keuze, de plek waar onze klanten ons kunnen vinden. Wij zijn echter geen doorsnee webwinkel. Naast de technische complexiteit van onze website in combinatie met de verschillende toetsings- en calculatiemodules zijn wij zeer benaderbaar. Wij keren het zelfs om, iedere klant die bij ons een bestelling doet, een offerte opvraagt, een vraag in stuurt of ons op wat voor manier dan ook benadert, bellen wij persoonlijk. Wij willen al onze klanten spreken! Op deze manier kunnen wij een zorgvuldig advies geven over de keuze van een leasecontract.

In de operatie heeft dit echter wel wat voeten in de aarde, waar we bij zakelijke leasecontracten één contactpersoon hebben voor meerdere leasecontracten, hebben wij nu voor ieder leasecontract een andere klant en dus contactpersoon. Door in de frontoffice te kiezen voor commerciële mensen die niet direct uit de autobranche komen zorgen wij ervoor dat vooroordelen, een overvloed aan jargon en vooringenomen standpunten geen belemmering zijn in het gesprek met onze klanten.

Onze ontdekking van de online wereld en mogelijkheden is een grote stap voorwaarts en nog dagelijks evoluerend. Uiteraard wisten wij dat een website kon dienen als een verlengstuk van ons fysieke bereik en dat een online winkel ook de basis kan zijn. De complexiteit van de online marketing heeft ons echter verrast, in positieve zin. Waar offline marketing altijd een onderdeel van ons plan is geweest, is dit onderdeel snel op de achtergrond geraakt. Meten is weten, pure wetenschap zullen we maar zeggen. Google Analytics opgeslagen onder favorieten in onze internetbrowser, vanaf nu kunnen we alles zien, althans, bijna alles binnen wettelijke kaders. In principe kunnen wij iedere euro die we in onlinemarketing stoppen volgen, wat betekend dat we heel gericht kunnen sturen op de kosten per conversie en profiling van onze klanten. Per kanaal bekijken we wat de kosten per conversie zijn of wat de bijdrage is aan de daadwerkelijke conversie, zo kan er waarde toegekend worden aan het medium dat wij aansluiten. Naast de techniek rondom marktbereik willen wij onze menselijke benadering altijd in beeld houden.

WE CONNECT PEOPLE

IKRIJ.NL: Private Lease met een persoonlijk karakter | Fleet&Mobility

IKRIJ.NL: Private Lease met een persoonlijk karakter

Vijf jaar onderweg en uitgegroeid tot een lease maatschappij in Private Lease van formaat (1.500 contracten). Al voor de marktintrede van het ‘Keurmerk Private Lease” werd IKRIJ.NL gestart zuiver als aantallengenerator voor de dealerschappen van Wittebrug B.V. ( V.A.G ) en Davo B.V. (Peugeot).

Dit bleek een omslag voor een leasemaatschappij die normaal gesproken in zakelijke lease faciliteert maar toch smaakte private lease al snel naar meer. Vanaf begin 2017 hebben we daarom ook de koers gewijzigd en ingezet op ontwikkeling naar een universeel private lease label. De eigen merken zijn belangrijk, maar zeker niet onze enige manier om het label vorm te geven. Sterker, het aanbieden en inzetten van automerken buiten de eigen autogroep geeft het label nog meer kracht. Dit geld voor zowel de inkoop als verkoop. Voor inkoop blijkt dat wij onafhankelijker besluiten kunnen nemen over aantallen, types en prijsbeleid zelfstandig kunnen bepalen. Door deze vrijheid in handelen kunnen wij een nog aantrekkelijker totaalaanbod creëren voor onze klanten.

Om het IKRIJ.NL label stand-alone te laten opereren was het zaak om de werkzaamheden los te koppelen van de bestaande commerciële afdeling en een eigen specifieke marktbenadering te bedenken. Van een zakelijke benadering met een persoonlijke touch, naar een persoonlijke benadering met een zakelijke touch.

Online is onze keuze, de plek waar onze klanten ons kunnen vinden. Wij zijn echter geen doorsnee webwinkel. Naast de technische complexiteit van onze website in combinatie met de verschillende toetsings- en calculatiemodules zijn wij zeer benaderbaar. Wij keren het zelfs om, iedere klant die bij ons een bestelling doet, een offerte opvraagt, een vraag in stuurt of ons op wat voor manier dan ook benadert, bellen wij persoonlijk. Wij willen al onze klanten spreken! Op deze manier kunnen wij een zorgvuldig advies geven over de keuze van een leasecontract.

In de operatie heeft dit echter wel wat voeten in de aarde, waar we bij zakelijke leasecontracten één contactpersoon hebben voor meerdere leasecontracten, hebben wij nu voor ieder leasecontract een andere klant en dus contactpersoon. Door in de frontoffice te kiezen voor commerciële mensen die niet direct uit de autobranche komen zorgen wij ervoor dat vooroordelen, een overvloed aan jargon en vooringenomen standpunten geen belemmering zijn in het gesprek met onze klanten.

Onze ontdekking van de online wereld en mogelijkheden is een grote stap voorwaarts en nog dagelijks evoluerend. Uiteraard wisten wij dat een website kon dienen als een verlengstuk van ons fysieke bereik en dat een online winkel ook de basis kan zijn. De complexiteit van de online marketing heeft ons echter verrast, in positieve zin. Waar offline marketing altijd een onderdeel van ons plan is geweest, is dit onderdeel snel op de achtergrond geraakt. Meten is weten, pure wetenschap zullen we maar zeggen. Google Analytics opgeslagen onder favorieten in onze internetbrowser, vanaf nu kunnen we alles zien, althans, bijna alles binnen wettelijke kaders. In principe kunnen wij iedere euro die we in onlinemarketing stoppen volgen, wat betekend dat we heel gericht kunnen sturen op de kosten per conversie en profiling van onze klanten. Per kanaal bekijken we wat de kosten per conversie zijn of wat de bijdrage is aan de daadwerkelijke conversie, zo kan er waarde toegekend worden aan het medium dat wij aansluiten. Naast de techniek rondom marktbereik willen wij onze menselijke benadering altijd in beeld houden.

WE CONNECT PEOPLE