Het Nieuwe Werken is populair

Redactie Redactie
• Laatste update:

Thuiswerken
Drie op de tien automobilisten is al in staat flexibel om te gaan met werktijden, om zo de spits te vermijden. Respondenten jonger dan 55 jaar zijn minder in staat flexibel om te gaan met hun werktijden dan mensen van 55 jaar of ouder. Ook vrouwen hebben hier meer moeite mee in vergelijking met mannen.
Een kwart van de automobilisten kan en wil thuiswerken. Net als bij het flexibel werken geldt hier dat respondenten onder de 55 jaar en vrouwen minder  mogelijkheden hebben om thuis te werken. Dit kan bijvoorbeeld komen door de huisvesting.

Contact
Op de vraag wat automobilisten plezierig vinden aan thuiswerken, blijkt dat vooral minder (reis)tijd (64%) en efficiency (47%) een belangrijke rol spelen. Het krijgen van een vergoeding speelt zo goed als geen rol. Wat automobilisten het meest dwars zit bij thuiswerken, is het gemis van contact met collega’s (41%) en de scheidslijn tussen werk en privé (33%).
Stimuleren van Het Nieuwe Werken was één van de doelstellingen van TFMM dat later opging in platform SWSR.
Hoeveel procent van de geënquêteerden daadwerkelijk thuis werkt of flexibele werktijden hanteert is, niet onderzocht. Er namen 614 respondenten aan het online onderzoek deel. (foto:Ageekmom)

Het Nieuwe Werken is populair | Fleet&Mobility

Het Nieuwe Werken is populair

Redactie Redactie
• Laatste update:

Thuiswerken
Drie op de tien automobilisten is al in staat flexibel om te gaan met werktijden, om zo de spits te vermijden. Respondenten jonger dan 55 jaar zijn minder in staat flexibel om te gaan met hun werktijden dan mensen van 55 jaar of ouder. Ook vrouwen hebben hier meer moeite mee in vergelijking met mannen.
Een kwart van de automobilisten kan en wil thuiswerken. Net als bij het flexibel werken geldt hier dat respondenten onder de 55 jaar en vrouwen minder  mogelijkheden hebben om thuis te werken. Dit kan bijvoorbeeld komen door de huisvesting.

Contact
Op de vraag wat automobilisten plezierig vinden aan thuiswerken, blijkt dat vooral minder (reis)tijd (64%) en efficiency (47%) een belangrijke rol spelen. Het krijgen van een vergoeding speelt zo goed als geen rol. Wat automobilisten het meest dwars zit bij thuiswerken, is het gemis van contact met collega’s (41%) en de scheidslijn tussen werk en privé (33%).
Stimuleren van Het Nieuwe Werken was één van de doelstellingen van TFMM dat later opging in platform SWSR.
Hoeveel procent van de geënquêteerden daadwerkelijk thuis werkt of flexibele werktijden hanteert is, niet onderzocht. Er namen 614 respondenten aan het online onderzoek deel. (foto:Ageekmom)