Qbuzz stopt met eigen reisapp en start samenwerking met 9292

MaaS • De vervoerder zegt zich te willen focussen op de eigen core-business.
Sander van Vliet Sander van Vliet
9292-website. (Foto: Shutterstock).

Qbuzz stopt met het verstrekken van reisinformatie via de eigen app. De vervoerder is tot de conclusie gekomen dat het voor reizigers niet handig is om voor bepaalde diensten, zoals het openbaar vervoer, allemaal verschillende applicaties te moeten gebruiken. Qbuzz integreert zijn diensten voortaan in de 9292-app. Dat meldt het vervoersbedrijf in een persbericht.

‘Reizigers zijn geholpen met één goede reisapp die onafhankelijk kan functioneren in dienst van de reiziger, in plaats van een veelvoud aan keuzes’, aldus het persbericht. De vervoerder zegt zich te willen focussen op de eigen core-business. ‘En dat is reizigers naar hun bestemming brengen.’

Rich Singh, senior manager Marketing en Reizen, voegt daar aan toe: “Met 9292 als partner ligt de focus volledig op een soepele reis met voornamelijk de bus, tram en trein.” Qbuzz hoopt dat door de samenwerking met 9292 reizigers nog beter kunnen rekenen op gebruiksvriendelijkere reisadviezen.

Mobility as a Service (MaaS) zou het mobiliteitssysteem opschudden, zo was de teneur vijf jaar geleden. Een lustrum later lijkt die droom vervlogen, al ligt er wel een vruchtbare voedingsbodem voor een scala aan producten en diensten, die op zichzelf bestaansrecht hebben. Lees hier een achtergrondverhaal over MaaS.

Geplaatst in rubriek:
Sander van Vliet
Sander van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.