Servicecentrum Enterprise verdwijnt noodgedwongen uit hartje Schiphol: ‘Dit kost ons tienduizenden euro’s’

Enterprise • Thomas Wolters, ceo van Enterprise Nederland, is niet te spreken over de verhuizing van het servicecentrum. “Dit kost ons tienduizenden euro’s en wij staan met de rug tegen de muur. Schiphol is een monopolist.”
Sander van Vliet Sander van Vliet
(Foto: Enterprise).

Enterprise en andere autoverhuurders moeten hun servicecentrum noodgedwongen verhuizen door gebrek aan ruimte op Schiphol. “Wij hebben nu vijf keer zo lang nodig om van het servicecentrum naar de parkeerplaats op Schiphol te rijden”, legt Enterprise Nederland-ceo Thomas Wolters uit tegen AM. “De verhuizing kost ons tienduizenden euro’s en wij kunnen niks doen. Schiphol is een monopolist.”

Enterprise heeft tot 1 oktober dit jaar nog een servicecentrum in het hart van Schiphol. Enterprise huurt dat pand van vastgoedbedrijf Zeeman. Schiphol kocht het pand over van Zeeman en zegde meteen het huurcontract met de autoverhuurder op. Enterprise moet daardoor noodgedwongen uitwijken naar een pand dichtbij Amstelveen.

Extra kosten

Hoeveel extra kosten levert de verhuizing op? Wolters: “Momenteel duurt het drie minuten om van ons servicentrum de auto naar onze parkeerplaats te rijden. Vanaf ons nieuwe servicecentrum duurt dat, als de stoplichten meezitten, twaalf minuten. Waarschijnlijker is dat de rit vijftien minuten duurt. We praten over een vervijfvoudiging van de personeelskosten. Schiphol heeft alle macht en bepaalt alles. Wij staan met onze rug tegen de muur”, aldus Wolters.

Lees op Automotive Online het uitgebreide interview met Wolters.

Geplaatst in rubriek:
Sander van Vliet
Sander van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Servicecentrum Enterprise verdwijnt noodgedwongen uit hartje Schiphol: ‘Dit kost ons tienduizenden euro’s’ | Fleet&Mobility

Servicecentrum Enterprise verdwijnt noodgedwongen uit hartje Schiphol: ‘Dit kost ons tienduizenden euro’s’

Enterprise • Thomas Wolters, ceo van Enterprise Nederland, is niet te spreken over de verhuizing van het servicecentrum. “Dit kost ons tienduizenden euro’s en wij staan met de rug tegen de muur. Schiphol is een monopolist.”
Sander van Vliet Sander van Vliet
(Foto: Enterprise).

Enterprise en andere autoverhuurders moeten hun servicecentrum noodgedwongen verhuizen door gebrek aan ruimte op Schiphol. “Wij hebben nu vijf keer zo lang nodig om van het servicecentrum naar de parkeerplaats op Schiphol te rijden”, legt Enterprise Nederland-ceo Thomas Wolters uit tegen AM. “De verhuizing kost ons tienduizenden euro’s en wij kunnen niks doen. Schiphol is een monopolist.”

Enterprise heeft tot 1 oktober dit jaar nog een servicecentrum in het hart van Schiphol. Enterprise huurt dat pand van vastgoedbedrijf Zeeman. Schiphol kocht het pand over van Zeeman en zegde meteen het huurcontract met de autoverhuurder op. Enterprise moet daardoor noodgedwongen uitwijken naar een pand dichtbij Amstelveen.

Extra kosten

Hoeveel extra kosten levert de verhuizing op? Wolters: “Momenteel duurt het drie minuten om van ons servicentrum de auto naar onze parkeerplaats te rijden. Vanaf ons nieuwe servicecentrum duurt dat, als de stoplichten meezitten, twaalf minuten. Waarschijnlijker is dat de rit vijftien minuten duurt. We praten over een vervijfvoudiging van de personeelskosten. Schiphol heeft alle macht en bepaalt alles. Wij staan met onze rug tegen de muur”, aldus Wolters.

Lees op Automotive Online het uitgebreide interview met Wolters.

Geplaatst in rubriek:
Sander van Vliet
Sander van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.