Reisbalans wint aanbesteding en is mobiliteitsdienstverlener Avans Hogeschool

Reisbalans • Reisbalans moet een mobiliteitskaart, deelmobiliteit uitrollen en zorgen voor de registratie van woon-werkverkeer.
Redactie Redactie
(Foto: Avans Hogeschool).

Reisbalans is sinds juli de nieuwe mobiliteitsdienstverlener voor de Avans Hogeschool in Tilburg. Dat meldt de onderwijsinstelling via Tenderned.

De opdracht bestaat uit twee fases. In de eerste fase moet Reisbalans een mobiliteitskaart en deelmobiliteit uitrollen via een MaaS-platform en deze beschikbaar stellen voor de werknemers van de Hogeschool. Medewerkers met zogenoemd ov-potentieel ontvangen de mobiliteitskaart. In totaal kost de eerste fase eenmalig 40 duizend euro en jaarlijks 1,9 miljoen euro.

In de tweede fase moet Reisbalans de kaart ook aan andere medewerkers verstrekken. Ook start dan de registratie van woon-werkverkeer, thuiswerken en dienstreizen. De tweede fase kost eenmalig 65 duizend euro en nog eens 2 miljoen op jaarbasis.

Registratie

De Hogeschool zocht naar een dienstverlener die het registreren van thuiswerken en reizen gebruiksvriendelijker maakt. Ook moest de dienstverlener het makkelijker maken voor werknemers om een duurzame keuze te maken.

De opdracht duurt in ieder geval drie jaar. De looptijd drie keer verlengd worden met een periode van telkens twee jaar met een maximale totale looptijd van negen jaar.

De kwaliteit telde bij deze opdracht voor 80 procent mee en de prijs voor 20 procent.

Mobility as a Service (MaaS) zou het mobiliteitssysteem opschudden, zo was de teneur vijf jaar geleden. Een lustrum later lijkt die droom vervlogen, al ligt er wel een vruchtbare voedingsbodem voor een scala aan producten en diensten, die op zichzelf bestaansrecht hebben. Lees hier een analyse.

Reisbalans wint aanbesteding en is mobiliteitsdienstverlener Avans Hogeschool | Fleet&Mobility

Reisbalans wint aanbesteding en is mobiliteitsdienstverlener Avans Hogeschool

Reisbalans • Reisbalans moet een mobiliteitskaart, deelmobiliteit uitrollen en zorgen voor de registratie van woon-werkverkeer.
Redactie Redactie
(Foto: Avans Hogeschool).

Reisbalans is sinds juli de nieuwe mobiliteitsdienstverlener voor de Avans Hogeschool in Tilburg. Dat meldt de onderwijsinstelling via Tenderned.

De opdracht bestaat uit twee fases. In de eerste fase moet Reisbalans een mobiliteitskaart en deelmobiliteit uitrollen via een MaaS-platform en deze beschikbaar stellen voor de werknemers van de Hogeschool. Medewerkers met zogenoemd ov-potentieel ontvangen de mobiliteitskaart. In totaal kost de eerste fase eenmalig 40 duizend euro en jaarlijks 1,9 miljoen euro.

In de tweede fase moet Reisbalans de kaart ook aan andere medewerkers verstrekken. Ook start dan de registratie van woon-werkverkeer, thuiswerken en dienstreizen. De tweede fase kost eenmalig 65 duizend euro en nog eens 2 miljoen op jaarbasis.

Registratie

De Hogeschool zocht naar een dienstverlener die het registreren van thuiswerken en reizen gebruiksvriendelijker maakt. Ook moest de dienstverlener het makkelijker maken voor werknemers om een duurzame keuze te maken.

De opdracht duurt in ieder geval drie jaar. De looptijd drie keer verlengd worden met een periode van telkens twee jaar met een maximale totale looptijd van negen jaar.

De kwaliteit telde bij deze opdracht voor 80 procent mee en de prijs voor 20 procent.

Mobility as a Service (MaaS) zou het mobiliteitssysteem opschudden, zo was de teneur vijf jaar geleden. Een lustrum later lijkt die droom vervlogen, al ligt er wel een vruchtbare voedingsbodem voor een scala aan producten en diensten, die op zichzelf bestaansrecht hebben. Lees hier een analyse.