Steekproef: fleetmanagers vinden Arval opnieuw de beste

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat blijkt uit de jaarlijkse benchmark van onderzoeksbureau Conclusr (voorheen Heliview).

Arval komt daar elk jaar als beste uit de bus, hoewel het bedrijf vorig jaar de eerste plek deelde met ALD Automotive, dat dit jaar op de tweede plek eindigde. De derde plaats wordt gedeeld door Alphabet en Athlon. Alphabet werd eind 2016 evenals eind 2015 door berijders (verenigd in de Vereniging Zakelijke Rijders) uitgeroepen tot beste grote leasemaatschappij, Wagenplan werd beste middelgrote leasemaatschappij.

Gebruiksvriendelijkheid

Liam Donnelly, algemeen directeur van Arval Nederland, zegt in een persbericht erg trots te zijn op de goede beoordeling door zijn klanten. “Het is goed om te zien dat de inspanningen die onze medewerkers dagelijks leveren worden gewaardeerd. Juist zij maken het mogelijk om de beste te zijn en te blijven.” Daarnaast geeft hij te kennen dat er al een start is gemaakt met de verbeterpunten uit het onderzoek, zoals de gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van de online omgeving. Eerder dit jaar lanceerde Arval nog een rapportagetool die data uit platformen van verschillende leasemaatschappijen integreert.

Verklaring

Thanassis Vassiliadis is als business unit manager bij Conclusr eindverantwoordelijk voor multiclient-onderzoeken zoals deze benchmark. Die is onderdeel is van de zakelijke mobiliteitsmonitor die het bureau op eigen initiatief uitbrengt. Vassiliadis heeft er geen verklaring voor dat Arval al twaalf jaar bovenaan staat in de benchmark. “Kennelijk vinden fleetmanagers dat Arval stabiele, goede prestaties levert. Elk jaar nemen wij 1.400 tot 2.000 interviews af met mobiliteitsmanagers. Uit die database nemen wij een steekproef. Op basis van het marktaandeel van elke leasemaatschappij stellen wij een minimumaantal respondenten vast per leasemaatschappij. Die steekproef nemen wij deze benchmark af.”

Schadeafhandeling

De benchmark bestaat uit een algemeen rapportcijfer voor tevredenheid met de leasemaatschappij, en rapportcijfers op 32 aspecten van vier hoofddimensies (namelijk schade & onderhoud, service, communicatie en commerciële zaken). “Op basis van statistische analyse bepalen wij vervolgens hoe elk aspect meeweegt in de algemene tevredenheid. Het oplossen van problemen en flexibiliteit zijn twee aspecten die elk jaar tot de belangrijkste horen. Dit jaar wogen met name kwaliteit en snelheid van schadeafhandeling zwaarder mee dan voorgaande jaren. Juist daar presteerde Arval goed op”, stelt Vassiliadis.

Steekproef: fleetmanagers vinden Arval opnieuw de beste | Fleet&Mobility

Steekproef: fleetmanagers vinden Arval opnieuw de beste

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat blijkt uit de jaarlijkse benchmark van onderzoeksbureau Conclusr (voorheen Heliview).

Arval komt daar elk jaar als beste uit de bus, hoewel het bedrijf vorig jaar de eerste plek deelde met ALD Automotive, dat dit jaar op de tweede plek eindigde. De derde plaats wordt gedeeld door Alphabet en Athlon. Alphabet werd eind 2016 evenals eind 2015 door berijders (verenigd in de Vereniging Zakelijke Rijders) uitgeroepen tot beste grote leasemaatschappij, Wagenplan werd beste middelgrote leasemaatschappij.

Gebruiksvriendelijkheid

Liam Donnelly, algemeen directeur van Arval Nederland, zegt in een persbericht erg trots te zijn op de goede beoordeling door zijn klanten. “Het is goed om te zien dat de inspanningen die onze medewerkers dagelijks leveren worden gewaardeerd. Juist zij maken het mogelijk om de beste te zijn en te blijven.” Daarnaast geeft hij te kennen dat er al een start is gemaakt met de verbeterpunten uit het onderzoek, zoals de gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van de online omgeving. Eerder dit jaar lanceerde Arval nog een rapportagetool die data uit platformen van verschillende leasemaatschappijen integreert.

Verklaring

Thanassis Vassiliadis is als business unit manager bij Conclusr eindverantwoordelijk voor multiclient-onderzoeken zoals deze benchmark. Die is onderdeel is van de zakelijke mobiliteitsmonitor die het bureau op eigen initiatief uitbrengt. Vassiliadis heeft er geen verklaring voor dat Arval al twaalf jaar bovenaan staat in de benchmark. “Kennelijk vinden fleetmanagers dat Arval stabiele, goede prestaties levert. Elk jaar nemen wij 1.400 tot 2.000 interviews af met mobiliteitsmanagers. Uit die database nemen wij een steekproef. Op basis van het marktaandeel van elke leasemaatschappij stellen wij een minimumaantal respondenten vast per leasemaatschappij. Die steekproef nemen wij deze benchmark af.”

Schadeafhandeling

De benchmark bestaat uit een algemeen rapportcijfer voor tevredenheid met de leasemaatschappij, en rapportcijfers op 32 aspecten van vier hoofddimensies (namelijk schade & onderhoud, service, communicatie en commerciële zaken). “Op basis van statistische analyse bepalen wij vervolgens hoe elk aspect meeweegt in de algemene tevredenheid. Het oplossen van problemen en flexibiliteit zijn twee aspecten die elk jaar tot de belangrijkste horen. Dit jaar wogen met name kwaliteit en snelheid van schadeafhandeling zwaarder mee dan voorgaande jaren. Juist daar presteerde Arval goed op”, stelt Vassiliadis.