Pon steeds dominanter in zakelijke markt

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ter vergelijking: in 2001 bedroeg het aandeel van de vier merken 24%. In 2006 was het aandeel al gegroeid naar boven de 31% en dit jaar stijgt het tot boven de 40%. Volkswagen speelt hierbij een belangrijke rol met een aandeel van 21%. Niet eerder in de laatste decennia lukte het een merk om boven de 20% marktaandeel te komen op de zakelijke markt.

De groei van de Pon-merken is veelal ten koste gegaan van de andere grote volumemerken, zoals Peugeot, Renault, Ford en Opel.   

Totale markt
Leasemaatschappijen registreren dit jaar aanzienlijk meer dan vorig jaar. Er zijn dit jaar al ruim 92 duizend leaseauto’s op naam gezet, tegen 66 duizend in dezelfde periode vorig jaar. Een stijging van 39,8%. Dat blijkt uit cijfers van het RDC.  

Lees de analyse over de dominantie van Pon in de nieuwe Fleetmotive (pdf).