Justlease.nl wint Online Marketing Award van Leasetrader

Redactie Redactie
• Laatste update:

De award werd uitgereikt tijdens de viering van het tienjarig bestaan van Leasetrader. De online automarktplaats gebruikte de dag ook om zijn visie op de toekomst van de leasebranche te presenteren. Directeur Wilbert Philippo: “Mobiliteitsvormen veranderen snel en wij zien autodelen, mobiliteitsbudgetten en de verschuiving van bezit naar gebruik als belangrijkste trends in de branche. Daarnaast neemt het gebruik van mobiel internet in de leasebranche toe. Beslissers oriënteren vrijwel allemaal online.”

`Geen toekomst voor de leasemaatschappij`
Zusterbedrijf InfoTrader, een online marketingbureau, is partner van Google. Vanuit dat perspectief zegt Philippo: “In 10 jaar tijd hebben leasemaatschappijen in de huidige vorm geen toekomst meer. Google heeft een zelfrijdende auto ontwikkeld die nu in drie staten in de VS rijdt. Google verwacht dat er in de wereld nog maar 10 procent van de auto’s nodig zijn die er nu op de weg rijden. Wij denken dat leasemaatschappijen over ongeveer tien jaar eigenaar van de Google-auto worden, zelf financier worden en een faciliterende rol gaan spelen. Een zelfrijdende auto die op afroep via een app te bestellen is en betaald wordt per kilometer. En betalen gaat via diezelfde app.”

LeaseTrader ziet voor zichzelf in de toekomst een rol weggelegd als marketingpartner van leasemaatschappijen in plaats van een marktplaats. “We worden een nichespecialist op het gebied van online marketing in de leasebranche”, aldus Philippo. “De eerste stappen is gezet door de jaarlijks terugkerende online marketingaward in het leven te roepen.”

Ook op de korte termijn ziet LeaseTrader online kansen voor leasemaatschappijen. Philippo: “Wie dit jaar veel auto’s heeft ingekocht die tot het einde van het jaar nog in het 14 procent bijtellingsregime vallen, kan daar volgend jaar veel geld aan verdienen als ze uit die bijtellingscategorie zijn verdwenen. Als ze voor de jaarwisseling op kenteken worden gezet, kun je ze volgend jaar nog voor de prijs van dit jaar aanbieden of zelfs nog iets duurder. Daar kunnen leasemaatschappijen goed aan verdienen.”

Op de foto: Sebastiaan van der Greef, database marketeer bij Justlease.nl, Manon Kollaart, online marketeer bij Justlease.nl, en Remco Roos van InfoTrader. Roos deed in opdracht van LeaseTrader de analyse naar de bepaling van de leasemaatschappij die online de beste resultaten neerzet.