Fleetsupport neemt wagenpark Eiffel in beheer

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Eiffel heeft zijn wagenparkbeheer uit handen gegeven aan Fleetsupport. (Foto: Eiffel)

Het wagenpark omvat ruim 600 leaseauto’s van de leasemaatschappijen Leaseplan, VWPFS en Arval en ongeveer 200 mobiliteitspassen. Dat maakt Fleetsupport, dat onderdeel uit maakt van Autobincks mobiliteitsdivisie Mobinck, bekend. De keuze om het fleetmanagement uit te besteden aan een het mobiliteitsbedrijf komt voort uit de verwachting dat de vlootomvang zal toenemen, stelt Niels Schmitz, projectleider Mobiliteit bij Eiffel. “Met behulp van Fleetsupport zijn wij flexibeler en kunnen wij onze werknemers op maat bedienen. Daarnaast zijn wij bezig met het terugdringen van de CO2-uitstoot van het wagenpark en elektrificatie helpt daarbij.” Door het wagenparkbeheer uit te besteden aan het mobiliteitsbedrijf, heeft het adviesbureau hier geen omkijken meer naar. Dat geldt ook voor het beheer van de mobiliteitspassen.

Vergroenen

Het mobiliteitsbedrijf hanteert een wagenparkbeheersysteem dat aangevuld wordt met software van XPOFleet om Eiffel goed van advies te voorzien, zegt Jaap van Daalen, commercieel directeur bij Fleetsupport. “Eiffel vindt het vergroenen van het wagenpark ontzettend belangrijk. Daarin ondersteunen wij hen, maar daarnaast denken wij ook met hen mee. Zo krijgen leaserijders bijvoorbeeld ook de beschikking over een mobiliteitspas, waardoor zij er ook voor kunnen kiezen om de trein te pakken. Maar in de toekomst bieden elektrische deelauto’s aangevuld met een mobiliteitspas wellicht ook uitkomst in plaats van een leaseauto.”

Fleetsupport neemt wagenpark Eiffel in beheer | Fleet&Mobility

Fleetsupport neemt wagenpark Eiffel in beheer

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Eiffel heeft zijn wagenparkbeheer uit handen gegeven aan Fleetsupport. (Foto: Eiffel)

Het wagenpark omvat ruim 600 leaseauto’s van de leasemaatschappijen Leaseplan, VWPFS en Arval en ongeveer 200 mobiliteitspassen. Dat maakt Fleetsupport, dat onderdeel uit maakt van Autobincks mobiliteitsdivisie Mobinck, bekend. De keuze om het fleetmanagement uit te besteden aan een het mobiliteitsbedrijf komt voort uit de verwachting dat de vlootomvang zal toenemen, stelt Niels Schmitz, projectleider Mobiliteit bij Eiffel. “Met behulp van Fleetsupport zijn wij flexibeler en kunnen wij onze werknemers op maat bedienen. Daarnaast zijn wij bezig met het terugdringen van de CO2-uitstoot van het wagenpark en elektrificatie helpt daarbij.” Door het wagenparkbeheer uit te besteden aan het mobiliteitsbedrijf, heeft het adviesbureau hier geen omkijken meer naar. Dat geldt ook voor het beheer van de mobiliteitspassen.

Vergroenen

Het mobiliteitsbedrijf hanteert een wagenparkbeheersysteem dat aangevuld wordt met software van XPOFleet om Eiffel goed van advies te voorzien, zegt Jaap van Daalen, commercieel directeur bij Fleetsupport. “Eiffel vindt het vergroenen van het wagenpark ontzettend belangrijk. Daarin ondersteunen wij hen, maar daarnaast denken wij ook met hen mee. Zo krijgen leaserijders bijvoorbeeld ook de beschikking over een mobiliteitspas, waardoor zij er ook voor kunnen kiezen om de trein te pakken. Maar in de toekomst bieden elektrische deelauto’s aangevuld met een mobiliteitspas wellicht ook uitkomst in plaats van een leaseauto.”