Deelscooteraanbieder Check stapt in deelauto’s

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Check start met een pilot met 10 auto’s. (Foto: Check)

“We zien dat onze deelscooters een alternatief bieden voor de autorit binnen de stad. Als een gebruiker een afspraak heeft aan de andere kant van het land, of naar de bouwmarkt moet, biedt de deelscooter echter niet altijd uitkomst. Door deelauto’s toe te voegen hebben we ook een antwoord op die mobiliteitsbehoefte. Een eigen auto is nu écht niet meer nodig”, aldus medeoprichter en managing director Paul van Merrienboer.

Check is actief met deelscooters in 20 steden in Nederland en Duitsland. De deelvervoeraanbieder gaat van start met 10 volledig elektrische Volkswagen ID3’s. De auto’s worden per zone aangeboden, een gebruiker moet aan het einde van de rit de auto binnen een gebied van een paar straten parkeren. De voorwaarden om van een auto gebruik te kunnen maken zijn hetzelfde als bij een scooter, de ruim 600 duizend gebruikers die momenteel al een account hebben bij Check kunnen direct de deelauto in. 

Gevalideerde groei

Check start met een pilot met 10 auto’s. Het bedrijf wil eerst de data van de pilot analyseren voordat de beslissing tot verdere uitbreiding wordt genomen. Als de resultaten van de pilot overeenkomen met de verwachtingen van Check, ligt er een “ambitieus” groeiplan klaar: in dat geval wil het bedrijf voor het einde van het jaar enkele honderden deelauto’s hebben rondrijden.

Concurrent Go Sharing bood in het verleden ook deelauto’s aan. Dat stopte na het faillissement van moederbedrijf Go Green Holding. Go Sharing is recent overgenomen door Turkse deelvervoerder Binbin.

Deelscooteraanbieder Check stapt in deelauto’s | Fleet&Mobility

Deelscooteraanbieder Check stapt in deelauto’s

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Check start met een pilot met 10 auto’s. (Foto: Check)

“We zien dat onze deelscooters een alternatief bieden voor de autorit binnen de stad. Als een gebruiker een afspraak heeft aan de andere kant van het land, of naar de bouwmarkt moet, biedt de deelscooter echter niet altijd uitkomst. Door deelauto’s toe te voegen hebben we ook een antwoord op die mobiliteitsbehoefte. Een eigen auto is nu écht niet meer nodig”, aldus medeoprichter en managing director Paul van Merrienboer.

Check is actief met deelscooters in 20 steden in Nederland en Duitsland. De deelvervoeraanbieder gaat van start met 10 volledig elektrische Volkswagen ID3’s. De auto’s worden per zone aangeboden, een gebruiker moet aan het einde van de rit de auto binnen een gebied van een paar straten parkeren. De voorwaarden om van een auto gebruik te kunnen maken zijn hetzelfde als bij een scooter, de ruim 600 duizend gebruikers die momenteel al een account hebben bij Check kunnen direct de deelauto in. 

Gevalideerde groei

Check start met een pilot met 10 auto’s. Het bedrijf wil eerst de data van de pilot analyseren voordat de beslissing tot verdere uitbreiding wordt genomen. Als de resultaten van de pilot overeenkomen met de verwachtingen van Check, ligt er een “ambitieus” groeiplan klaar: in dat geval wil het bedrijf voor het einde van het jaar enkele honderden deelauto’s hebben rondrijden.

Concurrent Go Sharing bood in het verleden ook deelauto’s aan. Dat stopte na het faillissement van moederbedrijf Go Green Holding. Go Sharing is recent overgenomen door Turkse deelvervoerder Binbin.