CA Automotive Finance wil de markt veroveren met Findio en Drivalia

Geert Venhuizen: “Findio richtte zich tot voor kort op financial lease en huurkoop, nu gaan we het volledige financieringspakket aanbieden.” (foto: Findio)

CA Auto Finance wil met Findio en Drivalia de markt veroveren. Deze ambitieuze doelstelling sluit perfect aan bij het strategische plan Credit Agricole Consumer Finance 2025 om de Europese leider in groene mobiliteit te worden.

Als onderdeel van  Crédit Agricole Consumer Finance krijgt CA Auto Bank een grote Europese footprint in 18 landen, die verschillende financieringsproducten gaat aanbieden. Findio, dat onder deze naam blijft opereren op de Nederlandse markt zal haar dienstenpakket flink uitbreiden. “Findio richtte zich tot voor kort op financial lease en huurkoop, nu gaan we het volledige financieringspakket aanbieden”, stelt Geert Venhuizen, sales director bij Findio. “Denk daarbij aan verhuur, shortlease en full operational lease.” “Waar FCA Capital  van oorsprong vooral een captive van de FCA-merken was, worden we per 3 april een universeel bedrijf dat de ambitie heeft om de grootste automotive-financieringsmaatschappij van Nederland te worden”, aldus Erik Kloks, Sales & Marketing Manager bij FCA Capital Nederland. “Daarbij willen we ons kenmerken door concurrerende rentes en gestroomlijnde processen, waardoor een snelle afhandeling wordt gegarandeerd.”

Ook abonnementen en autodelen

Onder de naam Drivalia worden Europawijd mobilityoplossingen vermarkt onder de noemer “Mobility from an hour to a lifetime”, wat de omvang mooi weergeeft. “We willen onze activiteiten ook gaan uitbreiden richting abonnementen en autodelen”, vertelt Kloks. “Er komt een verschuiving naar operational lease. Particulieren zijn niet altijd bereid om 400 à 500 euro uit te geven aan de private lease van een EV, die zoeken naar alternatieven. Als we in de komende tijd een partij kunnen overnemen om verder te groeien, bijvoorbeeld een shortlease-aanbieder, dan staan we daar zeker voor open.”

foto findio 1 erik kloks

Erik Kloks: “We willen onze activiteiten ook gaan uitbreiden richting abonnementen en autodelen.” (foto: Findio)

Moment of Sale

CA Auto Finance is met dank aan de grote footprint ook een goede partner voor nieuwe toetreders uit de Aziatische hoek. “We kunnen hen een gedegen Europees netwerk bieden”, aldus Venhuizen. “Dat doen we zowel onder eigen naam als met een white label-aanpak.” Daarbij wordt een captive-aanpak gehanteerd voor nieuwe automerken, maar de universele bedrijven worden zeker niet vergeten. “We bedienen alle verkoopkanalen, van  online tot leasemaatschappijen”, stelt Venhuizen. De vergaande digitale aanvraagprocessen van Findio worden gekoppeld aan de  specifiek voor de automotive ontwikkelde mid-office systemen van FCA Capital voor een snel verloop van de processen, bijvoorbeeld ook met digitale handtekening. “De snelheid van de afhandeling is soms zelfs belangrijker dan het rentepercentage”, aldus Kloks. “Naast een POS is er ook een Moment of Sale. Je moet snel kunnen schakelen met een klant, want het rondkomen van de financiering bepaalt of een klant een auto koopt of niet. Bij particulieren verloopt de financieringsaanvraag al in een paar minuten, we werken er hard aan om dat ook in de zakelijke markt te gaan realiseren.”

CA Automotive Finance wil de markt veroveren met Findio en Drivalia | Fleet&Mobility

CA Automotive Finance wil de markt veroveren met Findio en Drivalia

Geert Venhuizen: “Findio richtte zich tot voor kort op financial lease en huurkoop, nu gaan we het volledige financieringspakket aanbieden.” (foto: Findio)

CA Auto Finance wil met Findio en Drivalia de markt veroveren. Deze ambitieuze doelstelling sluit perfect aan bij het strategische plan Credit Agricole Consumer Finance 2025 om de Europese leider in groene mobiliteit te worden.

Als onderdeel van  Crédit Agricole Consumer Finance krijgt CA Auto Bank een grote Europese footprint in 18 landen, die verschillende financieringsproducten gaat aanbieden. Findio, dat onder deze naam blijft opereren op de Nederlandse markt zal haar dienstenpakket flink uitbreiden. “Findio richtte zich tot voor kort op financial lease en huurkoop, nu gaan we het volledige financieringspakket aanbieden”, stelt Geert Venhuizen, sales director bij Findio. “Denk daarbij aan verhuur, shortlease en full operational lease.” “Waar FCA Capital  van oorsprong vooral een captive van de FCA-merken was, worden we per 3 april een universeel bedrijf dat de ambitie heeft om de grootste automotive-financieringsmaatschappij van Nederland te worden”, aldus Erik Kloks, Sales & Marketing Manager bij FCA Capital Nederland. “Daarbij willen we ons kenmerken door concurrerende rentes en gestroomlijnde processen, waardoor een snelle afhandeling wordt gegarandeerd.”

Ook abonnementen en autodelen

Onder de naam Drivalia worden Europawijd mobilityoplossingen vermarkt onder de noemer “Mobility from an hour to a lifetime”, wat de omvang mooi weergeeft. “We willen onze activiteiten ook gaan uitbreiden richting abonnementen en autodelen”, vertelt Kloks. “Er komt een verschuiving naar operational lease. Particulieren zijn niet altijd bereid om 400 à 500 euro uit te geven aan de private lease van een EV, die zoeken naar alternatieven. Als we in de komende tijd een partij kunnen overnemen om verder te groeien, bijvoorbeeld een shortlease-aanbieder, dan staan we daar zeker voor open.”

foto findio 1 erik kloks

Erik Kloks: “We willen onze activiteiten ook gaan uitbreiden richting abonnementen en autodelen.” (foto: Findio)

Moment of Sale

CA Auto Finance is met dank aan de grote footprint ook een goede partner voor nieuwe toetreders uit de Aziatische hoek. “We kunnen hen een gedegen Europees netwerk bieden”, aldus Venhuizen. “Dat doen we zowel onder eigen naam als met een white label-aanpak.” Daarbij wordt een captive-aanpak gehanteerd voor nieuwe automerken, maar de universele bedrijven worden zeker niet vergeten. “We bedienen alle verkoopkanalen, van  online tot leasemaatschappijen”, stelt Venhuizen. De vergaande digitale aanvraagprocessen van Findio worden gekoppeld aan de  specifiek voor de automotive ontwikkelde mid-office systemen van FCA Capital voor een snel verloop van de processen, bijvoorbeeld ook met digitale handtekening. “De snelheid van de afhandeling is soms zelfs belangrijker dan het rentepercentage”, aldus Kloks. “Naast een POS is er ook een Moment of Sale. Je moet snel kunnen schakelen met een klant, want het rondkomen van de financiering bepaalt of een klant een auto koopt of niet. Bij particulieren verloopt de financieringsaanvraag al in een paar minuten, we werken er hard aan om dat ook in de zakelijke markt te gaan realiseren.”