Overig

Laatste update:

‘Tankpas Shell rekent 3,5 cent extra per liter’

Euroshell-tankkaarthouders betalen ongeveer 3,5 cent extra per liter brandstof. Dat blijkt uit onderzoek van consumentenprogramma Radar. Shell zegt de zaak nader te onderzoeken en direct actie te ondernemen.

Het bedrijf Fleetcor heeft in 2015 de afhandeling van de tankpassen van Shell overgenomen. Zij zeggen te werken met een lijstprijs. Dat schijnt een gemiddelde van de dagprijs van Shell te zijn. Het Radar-praktijkonderzoek wijst nu uit dat zowel bij goedkope als bij duurdere tankbeurten 3 tot 4 cent per liter bovenop de brandstofprijs aan de pomp wordt gerekend.

De tankpas van Shell richt zich op het mkb, tot 40 duizend liter brandstof per jaar. In de communicatie die de overgang in 2015 begeleidde werd meegedeeld dat er niets zou veranderen voor de klanten. Toch werden in december 2015 de algemene voorwaarden gewijzigd: “Fleetcor bepaalt de prijs waaraan de brandstof zal worden verkocht aan individuele klanten. (…) Het gebruik van de pas impliceert een uitdrukkelijke aanvaarding van de prijslijst.”

Fleetcor gaat niet in op het feit dat de gefactureerde prijs altijd hoger is dan de prijs aan de pomp. Het bedrijf stelt in een schriftelijke reactie aan Radar dat het voor klanten juist heel makkelijk is om de zekerheid van één prijs te hebben.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
‘Tankpas Shell rekent 3,5 cent extra per liter’ | Fleet&Mobility

‘Tankpas Shell rekent 3,5 cent extra per liter’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het bedrijf Fleetcor heeft in 2015 de afhandeling van de tankpassen van Shell overgenomen. Zij zeggen te werken met een lijstprijs. Dat schijnt een gemiddelde van de dagprijs van Shell te zijn. Het Radar-praktijkonderzoek wijst nu uit dat zowel bij goedkope als bij duurdere tankbeurten 3 tot 4 cent per liter bovenop de brandstofprijs aan de pomp wordt gerekend.

De tankpas van Shell richt zich op het mkb, tot 40 duizend liter brandstof per jaar. In de communicatie die de overgang in 2015 begeleidde werd meegedeeld dat er niets zou veranderen voor de klanten. Toch werden in december 2015 de algemene voorwaarden gewijzigd: “Fleetcor bepaalt de prijs waaraan de brandstof zal worden verkocht aan individuele klanten. (…) Het gebruik van de pas impliceert een uitdrukkelijke aanvaarding van de prijslijst.”

Fleetcor gaat niet in op het feit dat de gefactureerde prijs altijd hoger is dan de prijs aan de pomp. Het bedrijf stelt in een schriftelijke reactie aan Radar dat het voor klanten juist heel makkelijk is om de zekerheid van één prijs te hebben.