Deelootoo wil aantal autodeelpunten verdubbelen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Marco Boender, ceo van Share2use, verwacht het aantal deelnemende autobedrijven nog dit jaar te kunnen verdubbelen van tien tot twintig. Volgens Boender is de snelle groei van het autodeelconcept toe te schrijven aan verschillende factoren. Binnen de formule behoren autosleutels namelijk tot het verleden en is het mogelijk met een van tevoren bepaalde groep – buren, collega’s, familie of bijvoorbeeld leden van een sportclub – de auto per mobiele telefoon te reserveren, te openen, af te sluiten en af te rekenen. “Die innovatieve sleuteltechnologie in combinatie met een vangnet aan betrouwbare autobedrijven, brengt de oude en nieuwe economie samen. En dat spreekt aan.”

Minder auto’s nodig
Edu Inen, eigenaar van Mitsubishi- en Hyundai-dealer Goldcar, zegt die mening te delen en talloze kansen te zien op industrieterreinen, bij lokale ondernemers en clubs. Rob Tinholt, van het gelijknamige Kia- en Mitsubishi-autobedrijf in Velserbroek ziet vooral toepassingen bij de vele bedrijven en zorginstellingen in Haarlem en omstreken. “Het is misschien raar om een autodealer te horen zeggen dat een bedrijf met minder auto’s toe kan, maar feit is dat ook de zakelijke auto meer dan twintig uur per dag stil staat op het parkeerterrein.”

Deelootoo wil aantal autodeelpunten verdubbelen | Fleet&Mobility

Deelootoo wil aantal autodeelpunten verdubbelen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Marco Boender, ceo van Share2use, verwacht het aantal deelnemende autobedrijven nog dit jaar te kunnen verdubbelen van tien tot twintig. Volgens Boender is de snelle groei van het autodeelconcept toe te schrijven aan verschillende factoren. Binnen de formule behoren autosleutels namelijk tot het verleden en is het mogelijk met een van tevoren bepaalde groep – buren, collega’s, familie of bijvoorbeeld leden van een sportclub – de auto per mobiele telefoon te reserveren, te openen, af te sluiten en af te rekenen. “Die innovatieve sleuteltechnologie in combinatie met een vangnet aan betrouwbare autobedrijven, brengt de oude en nieuwe economie samen. En dat spreekt aan.”

Minder auto’s nodig
Edu Inen, eigenaar van Mitsubishi- en Hyundai-dealer Goldcar, zegt die mening te delen en talloze kansen te zien op industrieterreinen, bij lokale ondernemers en clubs. Rob Tinholt, van het gelijknamige Kia- en Mitsubishi-autobedrijf in Velserbroek ziet vooral toepassingen bij de vele bedrijven en zorginstellingen in Haarlem en omstreken. “Het is misschien raar om een autodealer te horen zeggen dat een bedrijf met minder auto’s toe kan, maar feit is dat ook de zakelijke auto meer dan twintig uur per dag stil staat op het parkeerterrein.”