CED komt versneld met remote inspectie en expertise

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
CED komt versnel met inspectie op afstand. (Foto: CED)

Expertisebureau CED heeft een digitale oplossing ontwikkeld als alternatief voor de fysieke inspectie en expertise in geval van schade in de automotivebranche. Zo meldt het bedrijf vandaag. Nu er vanwege het coronavirus 1.5 meter afstand moet worden bewaard, heeft CED besloten om deze digitale werkwijze versneld op de markt te brengen.

Bij deze zogeheten remote expertise worden digitale mogelijkheden gecombineerd met een persoonlijke aanpak van een expert van CED. Via een beeldverbinding staan de gedupeerde en de CED-expert in live contact met elkaar. Tijdens de schadebepaling kan de gedupeerde zo in overleg met de expert, de schade via zijn smartphone laten zien. De beelden en date worden vervolgens automatisch geüpload waarna de rapportage kan worden gemaakt.

Vervanging

“Remote expertise is het antwoord op de bijzondere uitdagingen van vandaag”, zegt commercieel directeur Nico Dekker van CED. “Ook in de toekomst zal dit digitale bezoek van een expert het fysieke bezoek vaker kunnen vervangen. Dat zal tot een hogere productiviteit en kortere doorlooptijd leiden in het schadeafhandelingsproces. Ook zorgt het voor een hogere klanttevredenheid.”

Behalve in de automotive- en leasesector, wordt deze digitale toepassing ook ingezet in de onroerend goedmarkt. Vorig jaar meldde CED een samenwerking aan met Openclaims. 

CED komt versneld met remote inspectie en expertise | Fleet&Mobility

CED komt versneld met remote inspectie en expertise

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
CED komt versnel met inspectie op afstand. (Foto: CED)

Expertisebureau CED heeft een digitale oplossing ontwikkeld als alternatief voor de fysieke inspectie en expertise in geval van schade in de automotivebranche. Zo meldt het bedrijf vandaag. Nu er vanwege het coronavirus 1.5 meter afstand moet worden bewaard, heeft CED besloten om deze digitale werkwijze versneld op de markt te brengen.

Bij deze zogeheten remote expertise worden digitale mogelijkheden gecombineerd met een persoonlijke aanpak van een expert van CED. Via een beeldverbinding staan de gedupeerde en de CED-expert in live contact met elkaar. Tijdens de schadebepaling kan de gedupeerde zo in overleg met de expert, de schade via zijn smartphone laten zien. De beelden en date worden vervolgens automatisch geüpload waarna de rapportage kan worden gemaakt.

Vervanging

“Remote expertise is het antwoord op de bijzondere uitdagingen van vandaag”, zegt commercieel directeur Nico Dekker van CED. “Ook in de toekomst zal dit digitale bezoek van een expert het fysieke bezoek vaker kunnen vervangen. Dat zal tot een hogere productiviteit en kortere doorlooptijd leiden in het schadeafhandelingsproces. Ook zorgt het voor een hogere klanttevredenheid.”

Behalve in de automotive- en leasesector, wordt deze digitale toepassing ook ingezet in de onroerend goedmarkt. Vorig jaar meldde CED een samenwerking aan met Openclaims.