Fastned opent eerste laadstation in Duitsland

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Fastned wil een Europees dekkend netwerk van laadstations bouwen. (Foto Fastned)

De opening van het station in Limburg an der Lahn van Fastned vond vanochtend plaats. Het bedrijf wil honderden laadstations in Duitsland bouwen. In heel Europa wil Fastned er duizend bouwen. 

Fastned heeft inmiddels 73 stations operationeel in Nederland en werkt hard aan de uitbreiding van haar netwerk naar andere landen, waaronder Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned verwacht nog voor het einde van het jaar 18 stations in Duitsland te openen. 

Met het netwerk van snellaadstations speelt Fastned in op het exponentieel groeiend aantal elektrische auto’s in Europa. “Door de dalende batterij prijs komen er steeds meer betaalbare elektrische auto’s beschikbaar met een grotere batterij en meer reikwijdte. Hierdoor wordt het mogelijk om langere afstanden af te leggen en groeit de behoefte aan snelle laadinfrastructuur die deze grote batterijen snel kan opladen. Hiermee gaat laden steeds meer op tanken lijken, maar dan met energie van zon en wind”, aldus Fastned-oprichter Bart Lubbers.

De omzet van Fastned verdubbelde vorig jaar en het verlies stabiliseerde op 5 miljoen euro.

Fastned opent eerste laadstation in Duitsland | Fleet&Mobility

Fastned opent eerste laadstation in Duitsland

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Fastned wil een Europees dekkend netwerk van laadstations bouwen. (Foto Fastned)

De opening van het station in Limburg an der Lahn van Fastned vond vanochtend plaats. Het bedrijf wil honderden laadstations in Duitsland bouwen. In heel Europa wil Fastned er duizend bouwen. 

Fastned heeft inmiddels 73 stations operationeel in Nederland en werkt hard aan de uitbreiding van haar netwerk naar andere landen, waaronder Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned verwacht nog voor het einde van het jaar 18 stations in Duitsland te openen. 

Met het netwerk van snellaadstations speelt Fastned in op het exponentieel groeiend aantal elektrische auto’s in Europa. “Door de dalende batterij prijs komen er steeds meer betaalbare elektrische auto’s beschikbaar met een grotere batterij en meer reikwijdte. Hierdoor wordt het mogelijk om langere afstanden af te leggen en groeit de behoefte aan snelle laadinfrastructuur die deze grote batterijen snel kan opladen. Hiermee gaat laden steeds meer op tanken lijken, maar dan met energie van zon en wind”, aldus Fastned-oprichter Bart Lubbers.

De omzet van Fastned verdubbelde vorig jaar en het verlies stabiliseerde op 5 miljoen euro.