‘Sluiting dreigt voor laadpalenbouwer EVBox’

EVBox • De Nederlandse laadpalenproducent EVBox verkeert in zwaar weer. EVBox staat al enige tijd te koop, maar er zijn geen serieuze kopers. Het Franse moederbedrijf Engie overweegt nu om het bedrijf te sluiten, meldt het FD.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Foto: EVBox

Volgens het FD zou de sluiting van EVBox geen verrassing meer zijn. Er werd al jaren verlies geleden en een geplande beursgang mislukte. FD-redacteur Martijn Pols, die het bedrijf al jaren volgt, vertelt in een interview met BNR-nieuwsradio dat hij zich er wél over verbaast dat er nog geen koper is gevonden. “Mogelijke kopers worden door Engie eigenlijk allemaal afgewezen. Engie kiest er bewust voor om te liquideren.”

Het Nederlandse EVBox werd in 2017 opgekocht door Engie. Volgens Pols heeft Engie inmiddels 800 miljoen euro in het bedrijf gestoken. Al die tijd is er geen winst gemaakt.

Als EVBox inderdaad de deuren moet sluiten, zal dat honderden banen kosten, waarvan het overgrote deel op het hoofdkantoor in Amsterdam, naast twee fabrieken in de Verenigde Staten en één in Frankrijk.

‘Sluiting dreigt voor laadpalenbouwer EVBox’ | Fleet&Mobility

‘Sluiting dreigt voor laadpalenbouwer EVBox’

EVBox • De Nederlandse laadpalenproducent EVBox verkeert in zwaar weer. EVBox staat al enige tijd te koop, maar er zijn geen serieuze kopers. Het Franse moederbedrijf Engie overweegt nu om het bedrijf te sluiten, meldt het FD.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Foto: EVBox

Volgens het FD zou de sluiting van EVBox geen verrassing meer zijn. Er werd al jaren verlies geleden en een geplande beursgang mislukte. FD-redacteur Martijn Pols, die het bedrijf al jaren volgt, vertelt in een interview met BNR-nieuwsradio dat hij zich er wél over verbaast dat er nog geen koper is gevonden. “Mogelijke kopers worden door Engie eigenlijk allemaal afgewezen. Engie kiest er bewust voor om te liquideren.”

Het Nederlandse EVBox werd in 2017 opgekocht door Engie. Volgens Pols heeft Engie inmiddels 800 miljoen euro in het bedrijf gestoken. Al die tijd is er geen winst gemaakt.

Als EVBox inderdaad de deuren moet sluiten, zal dat honderden banen kosten, waarvan het overgrote deel op het hoofdkantoor in Amsterdam, naast twee fabrieken in de Verenigde Staten en één in Frankrijk.