Ceo Easy Park: Steden verschuiven parkeerdruk

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Cameron hebben veel van de grote steden ook gekozen om autovrije zones in het centrum te creëren. “Dat lost het probleem niet op, het verschuift alleen maar verkeer van de ene plaats naar de andere. Ik durf te stellen dat besluitvormers niet altijd een duidelijk plaatje of plan hebben over wat het verschuiven van verkeer voor gevolgen heeft voor de rest van de stad als ze autovrije zones of niet-parkeren zones instellen.’ Dat stelt ceo van EasyPark, Cameron Clayton, als kanttekening bij het jaaroverzicht over 2022. Het Zweedse Easy Park lijfde in ons land afgelopen jaar ParkNow in.

Algoritme

Volgens hem staan steden onder grote druk om oplossingen te vinden in te strijd tegen klimaatverandering, aldus Clayton: ‘’Laat de mobiliteitsindustrie hen daarbij helpen. Wij hebben de ervaring en kennis over hoe, wanneer en waar auto’s bewegen en parkeren. En we hebben ook algoritmes om te voorspellen wat er zal gebeuren met de mobiliteit in een stad als parkeerplaatsen worden toegevoegd, verdwijnen, gereguleerd worden of er nieuwe straten worden gebouwd of verwijderd.’’

Zo biedt Easy Park zelf bijvoorbeeld Parking Data as a Service, waarin data worden verzameld en de parkeergelegenheid meer inzichtelijk te maken. ‘’Wij kunnen bijvoorbeeld de locatie van fietsenrekken, gaten in de weg en parkeerplekken voor scooters verzamelen. Dat stelt besluitvormers in staat om ‘smartere’ en betere beslissingen te nemen om hun steden beter leefbaar te maken”, aldus Clayton.

Ceo Easy Park: Steden verschuiven parkeerdruk | Fleet&Mobility

Ceo Easy Park: Steden verschuiven parkeerdruk

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Cameron hebben veel van de grote steden ook gekozen om autovrije zones in het centrum te creëren. “Dat lost het probleem niet op, het verschuift alleen maar verkeer van de ene plaats naar de andere. Ik durf te stellen dat besluitvormers niet altijd een duidelijk plaatje of plan hebben over wat het verschuiven van verkeer voor gevolgen heeft voor de rest van de stad als ze autovrije zones of niet-parkeren zones instellen.’ Dat stelt ceo van EasyPark, Cameron Clayton, als kanttekening bij het jaaroverzicht over 2022. Het Zweedse Easy Park lijfde in ons land afgelopen jaar ParkNow in.

Algoritme

Volgens hem staan steden onder grote druk om oplossingen te vinden in te strijd tegen klimaatverandering, aldus Clayton: ‘’Laat de mobiliteitsindustrie hen daarbij helpen. Wij hebben de ervaring en kennis over hoe, wanneer en waar auto’s bewegen en parkeren. En we hebben ook algoritmes om te voorspellen wat er zal gebeuren met de mobiliteit in een stad als parkeerplaatsen worden toegevoegd, verdwijnen, gereguleerd worden of er nieuwe straten worden gebouwd of verwijderd.’’

Zo biedt Easy Park zelf bijvoorbeeld Parking Data as a Service, waarin data worden verzameld en de parkeergelegenheid meer inzichtelijk te maken. ‘’Wij kunnen bijvoorbeeld de locatie van fietsenrekken, gaten in de weg en parkeerplekken voor scooters verzamelen. Dat stelt besluitvormers in staat om ‘smartere’ en betere beslissingen te nemen om hun steden beter leefbaar te maken”, aldus Clayton.