Park ’n Charge haalt 16,4 miljoen euro op

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Laadexploitant Park 'n Charge haalt 16,4 miljoen euro op. (Foto: Park 'n Charge)

Dit bedrag zal worden gebruikt om het laadnetwerk de komende jaren verder uit te breiden. Het bedrijf telt nu 6 duizend laadpunten en wil het netwerk de komende twee jaar meer dan verdubbelen, zo meldt de exploitant in een persbericht. Het bedrijf denk dit jaar een omzetgroei te kunnen realiseren van 10 miljoen in 2022 naar 17 miljoen euro in 2023.

Overdaad regels

“Landelijk zijn er in 2030 bijna twee miljoen laadpalen nodig, waarvan 514 duizend in de openbare ruimte. Dit betekent dat er de komende jaren minimaal 500 laadpalen per dag moeten worden geplaatst. Met deze financiering kunnen wij hieraan bijdragen met ruim 75 laadpunten per week”, aldus Gerwin Hop, oprichter Park ’n Charge. “Omdat elektrisch rijden een opkomende markt is, zijn laadpaalexploitanten nu nog onderworpen aan een overdaad aan regelgeving. Van smart charging regels tot cyber security en van leesbaarheid van tekst op de laadpalen tot de kleuren van de lampjes. Vaak wordt het beleid rondom nieuwe markten met de loop der tijd vanzelf eenduidiger, maar die tijd hebben we niet.”

De herfinanciering van eerdere leningen van 6,4 miljoen euro en een groeifinancering van 10 miljoen euro om nieuwe laadpalen te plaatsen, geeft het bedrijf voldoende slagkracht om in te spelen op de behoefte aan een snel groeiend laadnetwerk, aldus de exploitant. Park ’n Charge is in 2016 opgericht, door onder andere Gerwin Hop en Jeroen Roeloffzen. 

Park ’n Charge haalt 16,4 miljoen euro op | Fleet&Mobility

Park ’n Charge haalt 16,4 miljoen euro op

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Laadexploitant Park 'n Charge haalt 16,4 miljoen euro op. (Foto: Park 'n Charge)

Dit bedrag zal worden gebruikt om het laadnetwerk de komende jaren verder uit te breiden. Het bedrijf telt nu 6 duizend laadpunten en wil het netwerk de komende twee jaar meer dan verdubbelen, zo meldt de exploitant in een persbericht. Het bedrijf denk dit jaar een omzetgroei te kunnen realiseren van 10 miljoen in 2022 naar 17 miljoen euro in 2023.

Overdaad regels

“Landelijk zijn er in 2030 bijna twee miljoen laadpalen nodig, waarvan 514 duizend in de openbare ruimte. Dit betekent dat er de komende jaren minimaal 500 laadpalen per dag moeten worden geplaatst. Met deze financiering kunnen wij hieraan bijdragen met ruim 75 laadpunten per week”, aldus Gerwin Hop, oprichter Park ’n Charge. “Omdat elektrisch rijden een opkomende markt is, zijn laadpaalexploitanten nu nog onderworpen aan een overdaad aan regelgeving. Van smart charging regels tot cyber security en van leesbaarheid van tekst op de laadpalen tot de kleuren van de lampjes. Vaak wordt het beleid rondom nieuwe markten met de loop der tijd vanzelf eenduidiger, maar die tijd hebben we niet.”

De herfinanciering van eerdere leningen van 6,4 miljoen euro en een groeifinancering van 10 miljoen euro om nieuwe laadpalen te plaatsen, geeft het bedrijf voldoende slagkracht om in te spelen op de behoefte aan een snel groeiend laadnetwerk, aldus de exploitant. Park ’n Charge is in 2016 opgericht, door onder andere Gerwin Hop en Jeroen Roeloffzen.