Ruim een vijfde zakelijke rijders laadt EV op bij het werk

Sander van Vliet Sander van Vliet
• Laatste update:
(Foto: ChargePoint.)

VZR schrijft in een persbericht dat de grootste groep zakelijke rijders thuis aan de oprit laden aangezien de kosten voor elektriciteit daar goedkoop zijn, zeker in combinatie met eigen zonnepanelen. Met het huidige prijsplafond kom je aan de 0,40 euro per kWh.

Ruim 32 procent van de werknemers laadt de EV graag op aan een openbare laadpaal. Volgens VZR heeft dit te maken met de onmogelijkheid van het thuisladen. Niet alle woningen hebben een eigen oprit. De kosten hiervoor variĆ«ren tussen de 0,30 en de 0,60 euro. 

Volgens VZR laadt 5 procent van de zakelijke rijders de EV op langs de snelweg. Het laden langs de snelweg is de duurste optie met gemiddeld 1 euro per kWh. 

Ruim een vijfde zakelijke rijders laadt EV op bij het werk | Fleet&Mobility

Ruim een vijfde zakelijke rijders laadt EV op bij het werk

Sander van Vliet Sander van Vliet
• Laatste update:
(Foto: ChargePoint.)

VZR schrijft in een persbericht dat de grootste groep zakelijke rijders thuis aan de oprit laden aangezien de kosten voor elektriciteit daar goedkoop zijn, zeker in combinatie met eigen zonnepanelen. Met het huidige prijsplafond kom je aan de 0,40 euro per kWh.

Ruim 32 procent van de werknemers laadt de EV graag op aan een openbare laadpaal. Volgens VZR heeft dit te maken met de onmogelijkheid van het thuisladen. Niet alle woningen hebben een eigen oprit. De kosten hiervoor variĆ«ren tussen de 0,30 en de 0,60 euro. 

Volgens VZR laadt 5 procent van de zakelijke rijders de EV op langs de snelweg. Het laden langs de snelweg is de duurste optie met gemiddeld 1 euro per kWh. 

Geplaatst in rubriek:
Sander van Vliet
Sander van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.