Multitankcard richt vizier op zzp’er

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat meldt Multitankcard in een persbericht.

Het bedrijf spreekt van een nieuwe koers en zegt daarmee in te spelen op het almaar groeiende aandeel van zzp’ers en kleine mkb-bedrijven in de economie. “Voor bijna een miljoen Nederlanders vormt het zzp-schap inmiddels de belangrijkste inkomstenbron”, aldus Multitankcard in het persbericht. Om die groep te bedienen lanceert Multitankcard Gaan & Staan, gericht op bedrijven die één mobiliteitspas nodig hebben. “Het beheer van de diensten op de pas is makkelijker gemaakt en ook bieden wij standaard alle diensten aan, omdat de contracthouder zelf kan bepalen wat hij wel en niet gebruikt”, zegt directeur Patrick Roozeman tegen Fleet & Mobility. “Dat is ook de reden dat we dit product via het directe kanaal aanbieden.”

Truc

Die diensten omvatten, naast tanken bij alle stations in Nederland, ook tanken bij DKV-stations in het buitenland, parkeren, autowassen, laadpaalgebruik, taxi en openbaar vervoer. In 2016 sloot Multitankcard een overeenkomst met de NS om een eenheidspas uit te geven. “De pashouder kan van al deze diensten gebruik maken, voor een vast bedrag per maand. Alles wordt afgerekend op één maandelijkse factuur. Daarmee sluiten we aan op een belangrijke wens onder deze doelgroep. De truc is om onze effectieve en efficiënte mobiliteitstransactiefabriek te koppelen aan service richting klant en leverancier.”

Multitankcard zegt op dit moment ruim 10 duizend zzp’ers als klant te hebben. “We hopen het aantal klanten met één pas nog dit jaar minimaal te verdubbelen”, zegt Roozeman.

Handig

Ook concurrent Travelcard, voorheen dochter van leasemaatschappij Leaseplan, ziet de behoefte onder zzp’ers en kleine mkb-bedrijven om één factuur te ontvangen voor autogerelateerde kosten. Directeur Jan-Reint Vink schat de omvang van dit segment op enkele honderdduizenden bedrijven. “Onze indruk is, dat er veel bedrijven zijn die nu nog op een andere manier voor brandstof betalen die zo zoetjesaan doorkrijgen dat een tankpas erg handig is”.

Ook Travelcard heeft een eigen label voor kleine bedrijven: tankpas.nl, dat eind 2015 gelanceerd werd, richt zich op ondernemers die maximaal vijf tankpassen nodig hebben. Volgens Vink maken daar duizenden ondernemers gebruik van. Tankpas.nl levert standaard tanken, parkeren en autowassen. Ook kleine werkzaamheden als het bijvullen van ruitensproeiervloeistof en motorolie bij Kwikfit zijn inbegrepen. Voor het activeren van tanken in het buitenland en pechhulp moet bijbetaald worden. OV-gebruik biedt Travelcard zelf niet aan. “Dat hebben we een tijdje zelf gedaan, maar nu laten we het over aan twee wederverkopers, Radiuz en Shuttel.”

Uitschieters

Behalve via die twee bedient Travelcard de doelgroep ook via wederverkoper MKB Brandstof. “In dit segment hebben wij totaal momenteel makkelijk over de 100 duizend tankpassen”, zegt Vink. “Vanaf het eerste moment dat wij hier actief geworden zijn merken wij gestage groei, zonder echte uitschieters. Natuurlijk merken wij wel dat we concurrenten hebben, maar de overgrote meerderheid van de instroom geeft aan dat zij niet afkomstig zijn van een andere tankpas. De groei zal dus nog wel even doorzetten.”

Multitankcard richt vizier op zzp’er | Fleet&Mobility

Multitankcard richt vizier op zzp’er

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat meldt Multitankcard in een persbericht.

Het bedrijf spreekt van een nieuwe koers en zegt daarmee in te spelen op het almaar groeiende aandeel van zzp’ers en kleine mkb-bedrijven in de economie. “Voor bijna een miljoen Nederlanders vormt het zzp-schap inmiddels de belangrijkste inkomstenbron”, aldus Multitankcard in het persbericht. Om die groep te bedienen lanceert Multitankcard Gaan & Staan, gericht op bedrijven die één mobiliteitspas nodig hebben. “Het beheer van de diensten op de pas is makkelijker gemaakt en ook bieden wij standaard alle diensten aan, omdat de contracthouder zelf kan bepalen wat hij wel en niet gebruikt”, zegt directeur Patrick Roozeman tegen Fleet & Mobility. “Dat is ook de reden dat we dit product via het directe kanaal aanbieden.”

Truc

Die diensten omvatten, naast tanken bij alle stations in Nederland, ook tanken bij DKV-stations in het buitenland, parkeren, autowassen, laadpaalgebruik, taxi en openbaar vervoer. In 2016 sloot Multitankcard een overeenkomst met de NS om een eenheidspas uit te geven. “De pashouder kan van al deze diensten gebruik maken, voor een vast bedrag per maand. Alles wordt afgerekend op één maandelijkse factuur. Daarmee sluiten we aan op een belangrijke wens onder deze doelgroep. De truc is om onze effectieve en efficiënte mobiliteitstransactiefabriek te koppelen aan service richting klant en leverancier.”

Multitankcard zegt op dit moment ruim 10 duizend zzp’ers als klant te hebben. “We hopen het aantal klanten met één pas nog dit jaar minimaal te verdubbelen”, zegt Roozeman.

Handig

Ook concurrent Travelcard, voorheen dochter van leasemaatschappij Leaseplan, ziet de behoefte onder zzp’ers en kleine mkb-bedrijven om één factuur te ontvangen voor autogerelateerde kosten. Directeur Jan-Reint Vink schat de omvang van dit segment op enkele honderdduizenden bedrijven. “Onze indruk is, dat er veel bedrijven zijn die nu nog op een andere manier voor brandstof betalen die zo zoetjesaan doorkrijgen dat een tankpas erg handig is”.

Ook Travelcard heeft een eigen label voor kleine bedrijven: tankpas.nl, dat eind 2015 gelanceerd werd, richt zich op ondernemers die maximaal vijf tankpassen nodig hebben. Volgens Vink maken daar duizenden ondernemers gebruik van. Tankpas.nl levert standaard tanken, parkeren en autowassen. Ook kleine werkzaamheden als het bijvullen van ruitensproeiervloeistof en motorolie bij Kwikfit zijn inbegrepen. Voor het activeren van tanken in het buitenland en pechhulp moet bijbetaald worden. OV-gebruik biedt Travelcard zelf niet aan. “Dat hebben we een tijdje zelf gedaan, maar nu laten we het over aan twee wederverkopers, Radiuz en Shuttel.”

Uitschieters

Behalve via die twee bedient Travelcard de doelgroep ook via wederverkoper MKB Brandstof. “In dit segment hebben wij totaal momenteel makkelijk over de 100 duizend tankpassen”, zegt Vink. “Vanaf het eerste moment dat wij hier actief geworden zijn merken wij gestage groei, zonder echte uitschieters. Natuurlijk merken wij wel dat we concurrenten hebben, maar de overgrote meerderheid van de instroom geeft aan dat zij niet afkomstig zijn van een andere tankpas. De groei zal dus nog wel even doorzetten.”