Fleet Support gestart met b2e-aanpak

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Alexander ter Meulen, manager Yor24, aan Fleet&Mobility.

Yor24 stelt per medewerker een overzicht samen van de gebruikte mobiliteit. “Steeds meer bedrijven gaan aan de slag met een mobiliteitsconcept en willen hier net zoveel inzage in hebben als in een wagenpark. Gebruikers kunnen precies zien waar ze zijn geweest. Welke ritten er zijn gemaakt met de auto, welke OV-reizen zijn er gemaakt, ingecheckte stations, of er daadwerkelijk is uitgecheckt en of dat er misschien een fiets is gehuurd. Alles wordt bijgehouden. Ook de tank-, laad- en parkeertransacties.”

Slimme algoritmen
Door slimme algoritmen te gebruiken, worden privé en zakelijke ritten onderscheiden. “Daar geeft de gebruiker moet daar natuurlijk nog wel even een akkoord op, voordat deze zakelijke transactie wordt doorgevoerd.”

Volgens Ter Meulen is de investering in het platform vrijwel altijd terug te verdienen doordat je slim zakelijk gaat reizen. “Op OV-kosten kunnen we gemiddeld 15 procent besparen. Door het reisgedrag goed te volgen, kunnen we een goed advies geven. Bijvoorbeeld dat het soms goedkoper is om losse ritten te betalen in plaats van een trajectkaart.” Mobiliteit wordt nu ook ‘hufterproof’ gemaakt. “Vergeten uit te checken, 1e klas reizen met een 2e klas abonnement, privéreizen met je zakelijke mobiliteitspas of parkeren buiten zakelijke tijden. Het is net als premium brandstof tanken of een privérit maken terwijl geen bijtelling wordt betaald. Door dit aan te pakken wordt eenvoudig veel geld bespaard.”

Kosten terugverdienen
Hoeveel van de investering je terugverdient, is afhankelijk van het pakket dat je afneemt. “Gebruikers betalen sowieso per werknemer per maand, met een bandbreedte van 1,25 euro tot 10 euro per maand. En er wordt een maandelijkse vaste fee gevraagd voor onder andere de dataverwerking en financiële afwikkeling. Dat loopt van 500 tot 4.000 euro per maand. Het merendeel van onze klanten haalt dit er in harde cash al direct uit. Maar de winst zit er ook in dat bijvoorbeeld minder arbeid nodig is en processen verder worden geoptimaliseerd”, aldus Ter Meulen.

Siemens gebruikt Yor24 voor de telematica in het wagenpark

Lees hier het interview, onder andere over de implementatie van telematica, met de mobiliteitsmanagers van Siemens.

Ook vullen steeds meer werknemers hun mobiliteitsbudget in met het afsluiten van bijvoorbeeld een private leasecontract, stelt hij. “Wij kunnen via onze approved suppliers kortingsacties aanbieden.”

Yor24 is nu anderhalf jaar bezig en Ter Meulen verwacht dit jaar nog de tienduizendste actieve gebruiker aan te sluiten. In totaal zijn zestig bedrijven inmiddels klant. “En we verwachten snel verder te groeien in aantallen gebruikers.” De volgende stap van Yor24 is internationalisering. “Dat betekent dat we ook vluchten en hotelovernachtingen gaan boeken.”

Ook Workaway richt zich op de b2e-mobiliteit

Fleet Support gestart met b2e-aanpak | Fleet&Mobility

Fleet Support gestart met b2e-aanpak

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Alexander ter Meulen, manager Yor24, aan Fleet&Mobility.

Yor24 stelt per medewerker een overzicht samen van de gebruikte mobiliteit. “Steeds meer bedrijven gaan aan de slag met een mobiliteitsconcept en willen hier net zoveel inzage in hebben als in een wagenpark. Gebruikers kunnen precies zien waar ze zijn geweest. Welke ritten er zijn gemaakt met de auto, welke OV-reizen zijn er gemaakt, ingecheckte stations, of er daadwerkelijk is uitgecheckt en of dat er misschien een fiets is gehuurd. Alles wordt bijgehouden. Ook de tank-, laad- en parkeertransacties.”

Slimme algoritmen
Door slimme algoritmen te gebruiken, worden privé en zakelijke ritten onderscheiden. “Daar geeft de gebruiker moet daar natuurlijk nog wel even een akkoord op, voordat deze zakelijke transactie wordt doorgevoerd.”

Volgens Ter Meulen is de investering in het platform vrijwel altijd terug te verdienen doordat je slim zakelijk gaat reizen. “Op OV-kosten kunnen we gemiddeld 15 procent besparen. Door het reisgedrag goed te volgen, kunnen we een goed advies geven. Bijvoorbeeld dat het soms goedkoper is om losse ritten te betalen in plaats van een trajectkaart.” Mobiliteit wordt nu ook ‘hufterproof’ gemaakt. “Vergeten uit te checken, 1e klas reizen met een 2e klas abonnement, privéreizen met je zakelijke mobiliteitspas of parkeren buiten zakelijke tijden. Het is net als premium brandstof tanken of een privérit maken terwijl geen bijtelling wordt betaald. Door dit aan te pakken wordt eenvoudig veel geld bespaard.”

Kosten terugverdienen
Hoeveel van de investering je terugverdient, is afhankelijk van het pakket dat je afneemt. “Gebruikers betalen sowieso per werknemer per maand, met een bandbreedte van 1,25 euro tot 10 euro per maand. En er wordt een maandelijkse vaste fee gevraagd voor onder andere de dataverwerking en financiële afwikkeling. Dat loopt van 500 tot 4.000 euro per maand. Het merendeel van onze klanten haalt dit er in harde cash al direct uit. Maar de winst zit er ook in dat bijvoorbeeld minder arbeid nodig is en processen verder worden geoptimaliseerd”, aldus Ter Meulen.

Siemens gebruikt Yor24 voor de telematica in het wagenpark

Lees hier het interview, onder andere over de implementatie van telematica, met de mobiliteitsmanagers van Siemens.

Ook vullen steeds meer werknemers hun mobiliteitsbudget in met het afsluiten van bijvoorbeeld een private leasecontract, stelt hij. “Wij kunnen via onze approved suppliers kortingsacties aanbieden.”

Yor24 is nu anderhalf jaar bezig en Ter Meulen verwacht dit jaar nog de tienduizendste actieve gebruiker aan te sluiten. In totaal zijn zestig bedrijven inmiddels klant. “En we verwachten snel verder te groeien in aantallen gebruikers.” De volgende stap van Yor24 is internationalisering. “Dat betekent dat we ook vluchten en hotelovernachtingen gaan boeken.”

Ook Workaway richt zich op de b2e-mobiliteit