Leafs van Leaseplan voor Uber Amsterdam

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat meldt Uber.

Volgens het Amerikaanse bedrijf, dat zich afficheert als technologiebedrijf vanwege slepende juridische kwesties rond de aard van de dienstverlening, is het initiatief bedoeld als bijdrage aan de verduurzaming van de stad Amsterdam. Tegelijkertijd zegt Uber echter dat het wil uitproberen of het met de huidige voorzieningen een efficiënte dienstverlening met elektrische auto’s kan leveren.

Leaseplan, sinds eind 2016 leasepartner van Uber, stelt 30 Nissans Leaf beschikbaar. Deze hebben een actieradius van 180 kilometer. Uber-chauffeurs staan volgens het bedrijf relatief weinig en kort stil tussen ritten. Tussentijds laden zou dus inbreuk maken op de beschikbaarheid van de chauffeur.

Uber selecteert daarom samen met energieleverancier Nuon chauffeurs die laadpalen in de buurt van hun woning hebben. Behalve een elektrische auto met blauwe platen en taxi-boordcomputer krijgen zij ook duizend euro laadtegoed van Fastned, dat in Nederland en omringende landen een snellaadnetwerk uitrolt.

Grote belangstelling

Uber zegt te streven naar een elektrische vloot van 200 auto’s aan het einde van 2018. In Londen startte het bedrijf een jaar geleden met 50 elektrische auto’s, waarvan 30 BYD’s en 20 Nissans Leaf. Wegens grote belangstelling van passagiers en chauffeurs werden in het voorjaar nog eens honderd Leafs ingezet. BYD doet inmiddels niet meer mee in de Britse hoofdstad.

Afgelopen voorjaar startten Taxi Centrale Amsterdam (TCA) en leasepartner Athlon met de uitgifte van elektrische taxi’s op een tweejarig leasecontract. TCA wil begin 2019 250 elektrische taxi’s op de weg hebben. 

Leafs van Leaseplan voor Uber Amsterdam | Fleet&Mobility

Leafs van Leaseplan voor Uber Amsterdam

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat meldt Uber.

Volgens het Amerikaanse bedrijf, dat zich afficheert als technologiebedrijf vanwege slepende juridische kwesties rond de aard van de dienstverlening, is het initiatief bedoeld als bijdrage aan de verduurzaming van de stad Amsterdam. Tegelijkertijd zegt Uber echter dat het wil uitproberen of het met de huidige voorzieningen een efficiënte dienstverlening met elektrische auto’s kan leveren.

Leaseplan, sinds eind 2016 leasepartner van Uber, stelt 30 Nissans Leaf beschikbaar. Deze hebben een actieradius van 180 kilometer. Uber-chauffeurs staan volgens het bedrijf relatief weinig en kort stil tussen ritten. Tussentijds laden zou dus inbreuk maken op de beschikbaarheid van de chauffeur.

Uber selecteert daarom samen met energieleverancier Nuon chauffeurs die laadpalen in de buurt van hun woning hebben. Behalve een elektrische auto met blauwe platen en taxi-boordcomputer krijgen zij ook duizend euro laadtegoed van Fastned, dat in Nederland en omringende landen een snellaadnetwerk uitrolt.

Grote belangstelling

Uber zegt te streven naar een elektrische vloot van 200 auto’s aan het einde van 2018. In Londen startte het bedrijf een jaar geleden met 50 elektrische auto’s, waarvan 30 BYD’s en 20 Nissans Leaf. Wegens grote belangstelling van passagiers en chauffeurs werden in het voorjaar nog eens honderd Leafs ingezet. BYD doet inmiddels niet meer mee in de Britse hoofdstad.

Afgelopen voorjaar startten Taxi Centrale Amsterdam (TCA) en leasepartner Athlon met de uitgifte van elektrische taxi’s op een tweejarig leasecontract. TCA wil begin 2019 250 elektrische taxi’s op de weg hebben.