Eindecontract Tesla’s delen bij Mistergreen

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Mark Schreurs (l.) en Florian Minderop (r.) zijn de oprichters van Mistergreen. (Foto: Mistergreen Electric Lease)

Mistergreen heeft het autodeelconcept Ready2share achter de schermen al 1,5 jaar geleden opgezet om de bezettingsgraad van elektrische auto’s te verhogen. Mark Schreurs, medeoprichter en directeur van de leasemaatschappij, stelt dat de elektrische leaseauto’s van Mistergreen gemiddeld slechts 5 procent van de dag rijden. “Wanneer wij de bezettingsgraad kunnen verdubbelen heeft dat voor iedereen een financieel voordeel.”

Huurcontract

Erik Teunisse is sinds kort verantwoordelijk voor de remarketing bij Mistergreen en rolt het autodeelconcept nu actief uit. Hij legt daarbij uit dat een leaserijder aan het einde van het contract niet een nieuw leasecontract voor de Tesla krijgt, maar een huurcontract. Ook worden nieuwe huurders gekoppeld aan Tesla’s die bij Mistergreen terug in de remarketing komen. De Tesla’s die nu in de remarketing komen zijn meestal in 2014 ingezet met 0 procent bijtelling. Aan die lage bijtelling komt daarmee ook een einde. “De voormalige leaserijder of nieuwe huurder wordt de zakelijke hoofdhuurder, die dus geen bijtelling hoeft te betalen omdat het om een huurcontract gaat in plaats van lease. De mensen waarmee hij of zij de auto gaat delen krijgen een huurcontract als privépersoon.”

Delen voor een lage huurprijs

De Tesla wordt uitgerust met hard- en software in de auto registreren de ritten. Iedere huurder krijgt een eigen sleutel, een tag, die ook de kilometers registreert en die gekoppeld is aan de persoon, zodat de facturen gericht kunnen worden gestuurd. “De huurders krijgen een huurcontract van minimaal een half jaar. Een zakelijke huurder rijdt minimaal 20 duizend kilometer per jaar en een privé huurder 2.000 kilometer per jaar. Daar betalen zij een vaste, naar eigen zeggen lage, huurprijs voor. Alle meergereden kilometers kosten 18 cent per kilometer. Doordat zij de auto delen, kunnen we deze huurkosten laag houden. Dat is het voordeel van dit deelconcept. De huurders betalen allemaal aan Mistergreen, het verdienmodel voor de berijders zit erin dat zij een lage kilometerprijs betalen ten opzichte van reguliere autohuur.”

Opladen

Een Tesla heeft minimaal twee delers, het maximum is onbeperkt. Ook aan het opladen is gedacht door Mistergreen. “Huurders krijgen een pas, maar moeten de laadkosten wel zelf betalen. Het voordeel is nu nog dat de meeste Tesla’s die nu uit de lease komen, nog gratis bij Tesla Superchargers mogen opladen”, aldus Teunisse.

Eindecontract Tesla’s delen bij Mistergreen | Fleet&Mobility

Eindecontract Tesla’s delen bij Mistergreen

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Mark Schreurs (l.) en Florian Minderop (r.) zijn de oprichters van Mistergreen. (Foto: Mistergreen Electric Lease)

Mistergreen heeft het autodeelconcept Ready2share achter de schermen al 1,5 jaar geleden opgezet om de bezettingsgraad van elektrische auto’s te verhogen. Mark Schreurs, medeoprichter en directeur van de leasemaatschappij, stelt dat de elektrische leaseauto’s van Mistergreen gemiddeld slechts 5 procent van de dag rijden. “Wanneer wij de bezettingsgraad kunnen verdubbelen heeft dat voor iedereen een financieel voordeel.”

Huurcontract

Erik Teunisse is sinds kort verantwoordelijk voor de remarketing bij Mistergreen en rolt het autodeelconcept nu actief uit. Hij legt daarbij uit dat een leaserijder aan het einde van het contract niet een nieuw leasecontract voor de Tesla krijgt, maar een huurcontract. Ook worden nieuwe huurders gekoppeld aan Tesla’s die bij Mistergreen terug in de remarketing komen. De Tesla’s die nu in de remarketing komen zijn meestal in 2014 ingezet met 0 procent bijtelling. Aan die lage bijtelling komt daarmee ook een einde. “De voormalige leaserijder of nieuwe huurder wordt de zakelijke hoofdhuurder, die dus geen bijtelling hoeft te betalen omdat het om een huurcontract gaat in plaats van lease. De mensen waarmee hij of zij de auto gaat delen krijgen een huurcontract als privépersoon.”

Delen voor een lage huurprijs

De Tesla wordt uitgerust met hard- en software in de auto registreren de ritten. Iedere huurder krijgt een eigen sleutel, een tag, die ook de kilometers registreert en die gekoppeld is aan de persoon, zodat de facturen gericht kunnen worden gestuurd. “De huurders krijgen een huurcontract van minimaal een half jaar. Een zakelijke huurder rijdt minimaal 20 duizend kilometer per jaar en een privé huurder 2.000 kilometer per jaar. Daar betalen zij een vaste, naar eigen zeggen lage, huurprijs voor. Alle meergereden kilometers kosten 18 cent per kilometer. Doordat zij de auto delen, kunnen we deze huurkosten laag houden. Dat is het voordeel van dit deelconcept. De huurders betalen allemaal aan Mistergreen, het verdienmodel voor de berijders zit erin dat zij een lage kilometerprijs betalen ten opzichte van reguliere autohuur.”

Opladen

Een Tesla heeft minimaal twee delers, het maximum is onbeperkt. Ook aan het opladen is gedacht door Mistergreen. “Huurders krijgen een pas, maar moeten de laadkosten wel zelf betalen. Het voordeel is nu nog dat de meeste Tesla’s die nu uit de lease komen, nog gratis bij Tesla Superchargers mogen opladen”, aldus Teunisse.