Fixico-app komt beschikbaar voor Belgische Aon-fleetklanten
Aon en Fixico hebben een digitale oplossing voor autoschadeherstel voor de Belgische fleetmarkt ontwikkeld. Aon levert de fleetklanten, Fixico zorgt voor het digitaal platform voor autoschadeherstel. Dit leidt tot een volledig digitale afhandeling van schades, aldus beide bedrijven. Zo kunnen fleetowners hun reparatiedoorlooptijden en herstelkosten verlagen.
In het digitale platform van Fixico, legt de automobilist zelf digitaal de schade vast om deze aan te bieden aan een netwerk van carrosseriebedrijven. Fixico is een Nederlands bedrijf dat in 2013 begon als schadeapp voor particulieren. Later is het bedrijf zich ook op de zakelijke markt gaan richten. De Belgische markt is belangrijk voor Fixico, dat ook met de Belgische verzekeraar Axa samenwerkt.
In Nederland zijn circa 650 schadeherstelbedrijven aangesloten bij Fixico. In BelgiĆ« gaat het nu nog om circa 250 bedrijven, maar volgens Fixico ceo Derk Roodhuyzen groeit dit aantal sterk. Fixico heeft flinke groeiambities. Sinds 2013 heeft het bedrijf zo’n 150 duizend schades verwerkt. Het is de ambitie om dat aantal binnen een jaar te verdrievoudigen, meldt Roodhuyzen aan Automotive.