Hely sluit deelmobiliteit-deal

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Een hub heeft onder andere (elektrische) deelauto’s, -fietsen en -bakfietsen staan, die voor alle bewoners beschikbaar zijn. (Foto: Hely)

Hely pakt meteen door en sluit een samenwerking met Bouwinvest om slimme mobiliteitsoplossingen bij woningbouwprojecten te plaatsen. Het is nog geen week geleden dat bekend werd dat Pon en NS hun mobiliteitsdochters hebben samengevoegd in het fusiebedrijf Hely. Pon-dochter Next Urban Mobility en Hely, het deelmobiliteitsbedrijf van de NS, zijn nu één.

Grote steden

Bouwinvest en Hely richten zich in deze samenwerking vooral op de grote steden, daar waar de bewoners en gemeenten kampen met de gevolgen van urbanisatie. Door een mobiliteitshub te plaatsen bij een appartementencomplex wordt bewoners een duurzaam alternatief aangeboden voor een eigen auto. In zo’n hub staan onder andere (elektrische) deelauto’s, -fietsen en -bakfietsen, die voor alle bewoners beschikbaar zijn.

Begin september realiseerde Hely al de eerste mobiliteitshub op het appartementencomplex De Werf op de voormalige NDSM-werf in Amsterdam. Next Urban Mobility plaatste eerder al elektrische auto’s, (bak)fietsen en scooters in de drijvende woonwijk Schoonschip in Amsterdam-Noord. Op de planning van het nieuw gevormde Hely staan nog mobiliteitshubs voor nieuwbouwlocatie Rachmaninoff in Utrecht en Summertime in Amsterdam.

Gebruiksgemak

Floris Hack is asset manager Residential Fund bij Bouwinvest, dat flexibele mobiliteitsconcepten als Hely als toegevoegde waarde voor de bewoners ziet wat betreft service en betaalbaarheid. “We verwachten dat deelvervoer gebruiksgemak biedt voor onze huurders.”

Hely sluit deelmobiliteit-deal | Fleet&Mobility

Hely sluit deelmobiliteit-deal

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Een hub heeft onder andere (elektrische) deelauto’s, -fietsen en -bakfietsen staan, die voor alle bewoners beschikbaar zijn. (Foto: Hely)

Hely pakt meteen door en sluit een samenwerking met Bouwinvest om slimme mobiliteitsoplossingen bij woningbouwprojecten te plaatsen. Het is nog geen week geleden dat bekend werd dat Pon en NS hun mobiliteitsdochters hebben samengevoegd in het fusiebedrijf Hely. Pon-dochter Next Urban Mobility en Hely, het deelmobiliteitsbedrijf van de NS, zijn nu één.

Grote steden

Bouwinvest en Hely richten zich in deze samenwerking vooral op de grote steden, daar waar de bewoners en gemeenten kampen met de gevolgen van urbanisatie. Door een mobiliteitshub te plaatsen bij een appartementencomplex wordt bewoners een duurzaam alternatief aangeboden voor een eigen auto. In zo’n hub staan onder andere (elektrische) deelauto’s, -fietsen en -bakfietsen, die voor alle bewoners beschikbaar zijn.

Begin september realiseerde Hely al de eerste mobiliteitshub op het appartementencomplex De Werf op de voormalige NDSM-werf in Amsterdam. Next Urban Mobility plaatste eerder al elektrische auto’s, (bak)fietsen en scooters in de drijvende woonwijk Schoonschip in Amsterdam-Noord. Op de planning van het nieuw gevormde Hely staan nog mobiliteitshubs voor nieuwbouwlocatie Rachmaninoff in Utrecht en Summertime in Amsterdam.

Gebruiksgemak

Floris Hack is asset manager Residential Fund bij Bouwinvest, dat flexibele mobiliteitsconcepten als Hely als toegevoegde waarde voor de bewoners ziet wat betreft service en betaalbaarheid. “We verwachten dat deelvervoer gebruiksgemak biedt voor onze huurders.”