LEVC (London Taxi) wordt mobiliteitsbedrijf

Redactie Redactie
• Laatste update:
(LEVC maakt al meer dan 70 jaar de iconische Londense taxi, tegenwoordig in een elektrische versie als TX. Foto: Shutterstock)

LEVC maakt al meer dan 70 jaar de iconische Londense taxi, tegenwoordig in een elektrische versie als TX. Het bedrijf, dat vroeger bekend stond als Maganese Bronze, maakt sinds 2013 deel uit van de Geely groep en is daarmee een zusteronderneming van onder meer Volvo en Polestar. Sinds de lancering van de TX in 2018 zijn er daarvan wereldwijd 9 duizend verkocht, waaronder ook een aantal in Nederland. In London zelf is LEVC’s TX goed voor 85 procent van de omvangrijke taximarkt.  

“Voortbouwend op die ongeëvenaarde erfenis van voor één doel bestemde voertuigen zal de nieuwe strategie LEVC zien groeien buiten de fabricage van de meest geavanceerde taxi ter wereld”, stelt het bedrijf. Om dat te realiseren is ook een sterk vernieuwd management team aangetreden, waarin Alex Nan wel aanblijft als Global ceo. Hij krijgt daarbij naast zich Chris Allen als directeur voor onder meer inkoop, fabricage en mobiliteitsdiensten, Jenny Jin die verantwoordelijk is voor verkoop, marketing en aftersales en Moe Wang als hoofd Overseas Sales.

In die nieuwe fase blijft de fabriek in het Britse Ansty wel de thuisbasis voor de taxi’s. LEVC mikt voor dat voertuig op een verkoopgroei van 20 procent per jaar. De verdere invulling van de strategie zal in het eerste kwartaal van 2023 worden onthuld.

LEVC (London Taxi) wordt mobiliteitsbedrijf | Fleet&Mobility

LEVC (London Taxi) wordt mobiliteitsbedrijf

Redactie Redactie
• Laatste update:
(LEVC maakt al meer dan 70 jaar de iconische Londense taxi, tegenwoordig in een elektrische versie als TX. Foto: Shutterstock)

LEVC maakt al meer dan 70 jaar de iconische Londense taxi, tegenwoordig in een elektrische versie als TX. Het bedrijf, dat vroeger bekend stond als Maganese Bronze, maakt sinds 2013 deel uit van de Geely groep en is daarmee een zusteronderneming van onder meer Volvo en Polestar. Sinds de lancering van de TX in 2018 zijn er daarvan wereldwijd 9 duizend verkocht, waaronder ook een aantal in Nederland. In London zelf is LEVC’s TX goed voor 85 procent van de omvangrijke taximarkt.  

“Voortbouwend op die ongeëvenaarde erfenis van voor één doel bestemde voertuigen zal de nieuwe strategie LEVC zien groeien buiten de fabricage van de meest geavanceerde taxi ter wereld”, stelt het bedrijf. Om dat te realiseren is ook een sterk vernieuwd management team aangetreden, waarin Alex Nan wel aanblijft als Global ceo. Hij krijgt daarbij naast zich Chris Allen als directeur voor onder meer inkoop, fabricage en mobiliteitsdiensten, Jenny Jin die verantwoordelijk is voor verkoop, marketing en aftersales en Moe Wang als hoofd Overseas Sales.

In die nieuwe fase blijft de fabriek in het Britse Ansty wel de thuisbasis voor de taxi’s. LEVC mikt voor dat voertuig op een verkoopgroei van 20 procent per jaar. De verdere invulling van de strategie zal in het eerste kwartaal van 2023 worden onthuld.