Nieuwe Fleet&Mobility: De autovloot groeit niet meer

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Doordat er meer wordt thuisgewerkt en vanwege – mede door corona aangespoorde – kostenbesparingen, verwachten de grootste bedrijven niet veel meer in hun vloot te groeien. Dat zeggen de mobiliteitsmanagers van de Top 20 van de grootste wagenparken in Nederland in Fleet&Mobility. Deze lijst is voor Fleet&Mobility samengesteld door Smart Profile. De lijst wordt aangevoerd door de Politie (11 duizend voertuigen).

Verder is er in het magazine, dat sinds vandaag ook online te lezen is, veel aandacht voor bestelwagens. De coronacrisis zorgde voor een stevige daling van de bestelautoverkoop. Het is nu de vraag of de pandemie ook de elektrificatie van het bedrijfswagenpark in het honderd laat lopen, ondanks de doelstellingen uit het Klimaatakkoord.

Verder in de nieuwe Fleet&Mobility:

  • Een interview met Jeroen Brink, mobiliteitsmanager van Alliander;
  • De column van Martijn Versteegen;
  • Een achtergrondartikel over de toenemende complexiteit van auto-onderhoud;
  • Fleetowner Ronald de Hoog (Engie) beoordeelt de Seat Mii, Volkswagen ID.3, Land Rover Defender en Mini Electric;
  • Fiscalist Jan Rolleman legt uit hoe de bpm toegepast moet worden bij bestelwagens;
  • Een interview met Arjan Keizer, chief strategy officer bij laadpaalreus The NewMotion;
  • Tips van expert Barend Lambrechtsen over het flexibiliseren van het bestelwagenpark; 
  • Een interview met RenĂ© de Jong, sinds juli van dit jaar general manager bij Terberg Business Mobility; 
  • En verder zijn er bijdrages van Movida, DKV Euroservice, Traxall, Webfleet en Dragintra Fleet Services.

Lees hier de nieuwe Fleet&Mobility.