Mobiliteitsmanager v/h Jaar | Finalist Sybrandi (Stedin) zet stop op brandstofauto’s

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Sybrandi is een van de drie kanshebbers voor de titel Mobiliteitsmanager van het Jaar 2018. (Foto: Fleet Mobility Live)

“Voor het wagenpark op geel kenteken hebben we op 1 januari een stop gezet op de brandstofauto’s. Wie vervoer nodig heeft, kan gebruik maken van een deelauto. Als iemand veel vervoer nodig heeft, kan een persoonlijke auto volgen. Alle nieuwe personenauto’s die we aanschaffen zijn elektrisch. Als dat niet mogelijk is, bijvoorbeeld vanwege laadruimte of actieradius, dan ruilen we binnen het bestaande park.” Lees hier het Fleet&Mobility-interview met Stedin dat vorige maand verscheen.

Het kan

“We hebben sinds begin dit jaar vijftien Renaults Zoe ingezet als deelauto. Als netbeheerder hebben wij een voorbeeldfunctie. Het is onze overtuiging dat elektrisch rijden mogelijk is, dus dat gaan we laten zien. Eind 2020 moet het volledige personenautopark elektrisch zijn. Ook het grijze park willen we gaan verduurzamen, maar daar zijn op dit moment nog te weinig alternatieven voor. Wel lopen er pilots, zoals met de e-Crafter. We zijn ook bezig met een waterstofbus. Als op dat vlak mogelijkheden ontstaan, willen we zo snel mogelijk doorschakelen. Ons motto is: begin met de dingen die kunnen.”

Sybrandi is een van de drie kanshebbers voor de titel Mobiliteitsmanager van het Jaar 2018, een verkiezing van het evenement Fleet Mobility Live. De andere finalisten zijn Eric Versluis van de Rabobank en Leen den Bakker & Randolph Delwel van IBM.

Inschrijven voor Fleet Mobility Live kan via deze link.

Mobiliteitsmanager v/h Jaar | Finalist Sybrandi (Stedin) zet stop op brandstofauto’s | Fleet&Mobility

Mobiliteitsmanager v/h Jaar | Finalist Sybrandi (Stedin) zet stop op brandstofauto’s

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Sybrandi is een van de drie kanshebbers voor de titel Mobiliteitsmanager van het Jaar 2018. (Foto: Fleet Mobility Live)

“Voor het wagenpark op geel kenteken hebben we op 1 januari een stop gezet op de brandstofauto’s. Wie vervoer nodig heeft, kan gebruik maken van een deelauto. Als iemand veel vervoer nodig heeft, kan een persoonlijke auto volgen. Alle nieuwe personenauto’s die we aanschaffen zijn elektrisch. Als dat niet mogelijk is, bijvoorbeeld vanwege laadruimte of actieradius, dan ruilen we binnen het bestaande park.” Lees hier het Fleet&Mobility-interview met Stedin dat vorige maand verscheen.

Het kan

“We hebben sinds begin dit jaar vijftien Renaults Zoe ingezet als deelauto. Als netbeheerder hebben wij een voorbeeldfunctie. Het is onze overtuiging dat elektrisch rijden mogelijk is, dus dat gaan we laten zien. Eind 2020 moet het volledige personenautopark elektrisch zijn. Ook het grijze park willen we gaan verduurzamen, maar daar zijn op dit moment nog te weinig alternatieven voor. Wel lopen er pilots, zoals met de e-Crafter. We zijn ook bezig met een waterstofbus. Als op dat vlak mogelijkheden ontstaan, willen we zo snel mogelijk doorschakelen. Ons motto is: begin met de dingen die kunnen.”

Sybrandi is een van de drie kanshebbers voor de titel Mobiliteitsmanager van het Jaar 2018, een verkiezing van het evenement Fleet Mobility Live. De andere finalisten zijn Eric Versluis van de Rabobank en Leen den Bakker & Randolph Delwel van IBM.

Inschrijven voor Fleet Mobility Live kan via deze link.